כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מתקפה נגד העירייה

רעידות במבנה וניפוץ חלונות: כ-200 תלמידות חב"ד פתחו בשביתה

כ-200 תלמידות בית הספר חב"ד בחדרה פתחו בשביתה לאחר שהתעורר חשש לקריסה בעקבות רעידות במבנה שהורגשו מספר פעמים לאחרונה | לטענת ההורים, העירייה מתעלמת מהסכנה וכתוצאה מכך מאות תלמידות נאלצות לשהות בבית | העירייה בתגובה: "הבניין תקין ואין סכנה"

רעידות במבנה וניפוץ חלונות: כ-200 תלמידות חב"ד פתחו בשביתה
בית הספר חב"ד בחדרה צילום: מתוך החוו"ד של המהנדס

תלמידות בית הספר הממלכתי-דתי חב"ד בחדרה הכריזו השבוע על שביתה, לאחר שהתעורר חשש לקריסת המבנה, בעקבות רעידות שהורגשו בבית הספר מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות הרעידות החוזרות ונשנות, שלפעמים אף גרמו לניפוץ חלונות, ועד ההורים של בית הספר הזמין מהנדס פרטי שיבדוק את בטיחות המבנה. מסקנת חוות הדעת הייתה כי קיימת סכנה לשוהים במבנה וכי אין לאכלס אנשים בבניין, עד לקיום בדיקת העמסה על המבנה.

אחת האימהות ששוחחה עם 'בחדרי חרדים' טוענת כי "הבנות חיות בפחד. הרעידה האחרונה שהורגשה במבנה היה ביום חמישי האחרון, אבל הרשויות מתעלמות מהסכנה".

לדבריה, עוד בחודש אוגוסט שלח עו"ד יורם חן מהלשכה המשפטית של העירייה מייל להורים, בו הוא כתב כי בשיחה עם ראש העירייה צביקה גנדלמן סוכם שיעשו בדיקות בטיחות, כולל בדיקת העמסה, על המבנה עוד לפני הראשון לספטמבר, אך הבדיקה לא נעשתה.

כעת, לאחר תקופה של פחד, כ-200 תלמידות בית הספר, מכיתה א' עד ח', החליטו להישאר בבית ולא לחזור לבניין בית הספר, כאשר תוך כדי ועד ההורים מנהל במאבק נגד הרשויות, במטרה למצוא פתרון לבעיה.

בניין עיריית חדרה/ פלאש 90

מעיריית חדרה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ביום חמישי האחרון בערב, התקבלה תלונה של הורים שהמבנה רעד במהלך יום הלימודים. כמו בשלוש הפעמים הקודמות שהתקבלה תלונה כזאת, אגף החינוך דיווח לממונה על בטיחות מוסדות חינוך ברשות".

"ביום שישי האחרון הממונה ביקר בבית הספר ולא מצא ממצאים או עדות לבעיה בבית הספר, למרות זאת נעשתה היום בדיקה של קונסטרוקטור בפעם הרביעית, וגם היום התקבלה חוות דעת מעודכנת שהבניין תקין ואין סכנה ללמוד בבית הספר חב"ד לבנות בחדרה. יודגש שבמהלך חופשת הקיץ נערכו בדיקות מקיפות כולל הצבת סנסורים בבניין וחוות הדעת של בודק חיצוני הייתה שאין סכנת בטיחות והבניין תקין לשימוש", הוסיפו בעירייה.

"בנוסף הורי התלמידות הגישו בקיץ עתירה לבית המשפט בחיפה וב-12.9 העתירה נדחתה. חוות הדעת של מהנדס העיר של ממונה הבטיחות וארבע בדיקות של קונסטרוקטורים בארבעת החודשים האחרונים, כולן מאשרות שימוש במבנה. לאור זאת הבחירה להשבית את הלימודים אינה סבירה ופוגעת בתלמידות והמשפחות", לשון תגובת עיריית חדרה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "משרד החינוך מייחס חשיבות עליונה לבטיחות ומוגנות התלמידים, ולאור התלונות שהתקבלו בעניינו של בית הספר ערכו המשרד, הרשות והבעלות המשכירה את המבנה החינוכי בדיקות מקיפות באמצעות חמישה מהנדסים. במסגרת הבדיקות אף הוצבו במבנה במשך חודש ימים גלאים לאיתור מקור הרעידות. ניתוח ממצאי הבדיקות יחד עם חוות הדעת של חמשת המהנדסים העלו כי לא קיימת סכנה למבנה. כל המהנדסים ציינו כי ניתן להמשיך ולקיים בו לימודים. המשרד והרשות ממשיכים ללוות את בית הספר ולתת מענה לכל צורך שעולה בנושא".

חב"ד חדרה ליקוי בטיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד