כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
איתות לאמריקנים

איראן תחזור לשיחות הגרעין אך מציבה תנאי

שר החוץ האיראני אמר כי טהרן תחליט בקרוב מתי לחזור לשיחות הגרעין, וביקש שוב מארה"ב לשחרר 10 מיליארד דולר שמוקפאים כדי להראות רצון טוב

איראן תחזור לשיחות הגרעין אך מציבה תנאי
אברהים ראיסי צילום: מתוך טוויטר

בשיחה עם עיתונאים בטהרן בירת איראן, לאחר ועידה בנושא אפגניסטן, אמר שר החוץ חוסיין אמיר-עבדולהאין, כי איראן תחליט מתי לחזור לשיחות הגרעין בווינה לאחר שתקיים דיונים בבריסל על כך עם האיחוד האירופי, שמתאם את השיחות בוינה.

כזכור איראן השעתה ביוני האחרון את השתתפותה בשיחות בוינה, שמטרתן להחיות מחדש את הסכם הגרעין שלה עם מעצמות העולם מ-2015, כדי שהנשיא החדש אבראהים ראיסי יוכל להתכונן לשיחות. אבל כמעט שלושה חודשים לאחר ההשבעה של ראיסי, טהרן חזרה בה מהסכמתה לחזור לווינה.

טהרן טענה כי כמה סנקציות אמריקאיות, פוגעות ביכולתה, וכי היא זקוקה לערבות שוושינגטון לא תפרוש שוב מההסכם כפי שעשה הנשיא הקודם דונלד טראמפ ב-2018. האיראנים דורשים ביטול הקפאה של 10 מיליארד דולר מהכספים של איראן, כסף שמדינות אחרות חייבות לאיראן, אך הן חוששות מארה"ב שאסרה על העברת הכספים לאיראן, "שהאמריקאים יהיו רציניים לגבי הסרת הסנקציות", אמר שר החוץ האיראני.

אתמול (רביעי) נשאל היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, "באיזה שלב הממשל יחשוב שאיראן עברה את נקודת האל-חזור בתוכנית הגרעין שלה", סאליבן נמנע מלתת תשובה ספציפית. "אני לא קובע תאריך לגבי זה, ברור שאנחנו עוקבים מקרוב אחר ההתקדמות בתוכנית הגרעין של איראן, אנחנו מודאגים מהצעדים שהם נקטו" אמר סאליבן.

היועץ לביטחון לאומי אמר כי ארה"ב ושותפותיה עדיין רוצות פתרון דיפלומטי שיחזיר גם את אמריקה וגם את איראן להסכם הגרעין מ-2015 שממנו פרש הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד