כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"זה היה לטובה"

הזמר שוויתר על קריירה בשל שמירת שבת לא מתחרט

אלכסנדר קלייר זמר ויוצר יהודי בריטי, חוזר בתשובה המתגורר בירושלים, מספר כי הוא ויתר למעשה על קריירה חלומית בשל רצונו לשמור שבת, "יש אצלינו אמירה מפורסמת "גם זו לטובה" במקרה שלי זה באמת הסתדר ככה"

הזמר שוויתר על קריירה בשל שמירת שבת לא מתחרט
אילוסטרציה צילום: unsplash

הזמר שוויתר על קריירה בשל שמירת שבת לא מתחרט: "זה היה לטובה". אלכס קלייר זמר ויוצר יהודי בריטי, חוזר בתשובה, סיפר לתאגיד השידור הבריטי ה-BBC על הקשיים ועל הוויתור על קריירה חלומית בשביל לשמור שבת.

האלבום הראשון שלו יצא ב-2011 בחברת איילנד רקורדס, אך כיוון שהודיע שאינו מופיע בשבתות וחגי ישראל, בוטלו סיבובי הופעות מתוכננים של קלייר, בהם סיבוב הופעות עם זמרים עולמיים, אבל האיש נשאר איתן בדעתו לשמור שבת.

חברת איילנד רקורדס החליטה לוותר עליו, והוא תכנן לעזוב את המוזיקה לצמיתות, אבל משמים החליטו אחרת, הוא קיבל הודעה ממקום לא צפוי, חברת מיקרוסופט התעניינה לשלב את אחד השירים שלו בפרסומת, לאחר שידור הפרסומת הגיע השיר לכל תוכניות המוזיקה הגדולות בעולם והפך ללהיט. מאז הוא ממשיך להוציא אלבומים וסינגלים. הוא נשוי עם שלושה ילדים ומתגורר בשכונת נחלאות בירושלים.

קלייר מספר ל-BBC כי החברה אמרה לו בשעתו ב-2011 "אתה נראה יותר בעניין הדת שלך מאשר בקריירה שלך" קלייר אומר כי "זה ממש לא היה המקרה, הייתי מרוכז בקריירה שלי, אבל בחירות אורח חיים הן אישיות, אני לא ייחודי, היסטורית זה היה נושא שכבר קיים, לא רק עבור אנשים יהודים אלא כל מי שעושה התחייבויות שונות".

הוא הוסיף: "כשחתמתי איתם הם ידעו שזה קיים, אבל לא כל כך הבינו עד כמה חמורים הכללים של שמירת השבת, ומשום מה כל פרומו הגיע ביום שישי בלילה או שבת בבוקר, ודחיתי הזדמנות אחר הזדמנות". כשזה הגיע למצב שהוא דחה הופעות עם זמרים הכי גדולים בעולם, "הם חשבו שאני משוגע" הוא אומר.

דובר החברה איילנד רקורדס אמרל-BBC שהם התנצלו ישירות בפני אלכס, "מה שנאמר לו לפני 10 שנים היה שגוי ואינו מייצג בשום צורה את הדעות או המדיניות שלנו".

"יש לנו אימרה בעברית שנקראת "גם זו לטובה", אנחנו אומרים שכשמשהו משתבש, זה כרגע מצב ממש רע, אבל בסופו של דבר אלוקים הוא טוב והחיים טובים וזה יהיה לטובה מה שזה לא יהיה".

קלייר אומר כי במקרה שלו זה באמת הסתדר ככה. "החברה עזבה אותי, אבל מספר חודשים לאחר מכן היה לי להיט מוביל בכל העולם, מכרתי פלטינה, וקיבלתי חוזה תקליטים הרבה יותר גדול". חוזה התקליטים המדובר הגיעה שוב באדיבות חברת איילנד, חברה בת של יוניברסל מיוזיק גרופ. שלדברי קלייר "התנצלה מאוד" על מה שקרה כשהחתימה אותו מחדש.

הוא מספר ל-BBC כי יש להם שלושה ילדים, והם גרים בישראל כדי "להתמקד ברוחניות" ו"ללמוד את התורה". הוא אומר כי "ליהדות יש השפעה עצומה על תפיסת העולם שלי, אבל השירים עצמם אינם שירים יהודיים מסורתיים, הם עצובים ומספרים את ניסיוני האישי.

שמירת שבת זמר יהודי אלכס קלייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד