ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נָגִ֖ילָה וְנִשְׂמְחָ֣ה בֽוֹ

היסטוריה: במודז'יץ התפללו וקידשו את המרכז העולמי

במעמד מרגש והיסטורי בראשות האדמו"ר ממודז'יץ נערך מעמד תפילה ליסודות השטח שעליו יוקם מרכז חסידי מודז'יץ העולמי בבני ברק. דברי התעורות נשא המשפיע הגר"א טויסיג שנשא גם הוא דברים. צילום: שוקי לרר

היסטוריה: במודז'יץ התפללו וקידשו את המרכז העולמי
הנחת אבן הפינה - מודז'יץ צילום: שוקי לרר

בחצר חסידות מודז'יץ התפללו וקדשו את יסודות המרכז העולמי המתחיל לקום בבני ברק. 

מעמד תפילה מיוחד התקיים אמש במרכז החסידות של מודז'יץ בבני ברק, קודם יציקת היסודות למרכז העולמי של מוסדות מודז'יץ - שישכון ברחוב חבקוק, מול בית המדרש הנוכחי.

המעמד נפתח באמירת ספר רביעי בתהילים על ידי בנו של האדמו"ר הרה"צ רבי דוד דוב טאוב ולאחר מכן סידר האדמו"ר עשרה פרקי תהילים מיוחדים לרגל המעמד הקדוש, כשלפני אמירתם נשא דברי התעוררות המשפיע הרה"צ רבי אהרן טויסיג, שבדבריו ריגש את כלל המשתתפים בגודל קדושת המעמד ההיסטורי לעולם החסידות בכלל ולחסידי מודז'יץ בפרט.

עם תום דברי ההתעוררות נאמרו עשרת פרקי התהילים ברגש רב כשלפרק האחרון מזמור ק"ל נאמר פסוק בפסוק מפי האדמו"ר, כשהקהל מחרה אחריו ברגש. ומיד החלו בניגוני הכנה ליציקה הראשונה ליסודות הבנין כשבסופם נשא האדמו"ר את המשא המרכזי, וביאר את גודל ענין קדושת היסודות שבהם תלוי כל קדושת הבנין, כפי שמצינו אצל אאע"ה שהתחיל בהכנה דרבה לחינוך בנו יצחק עוד בטרם נולד.

בהינתן האות, החלו המשוררים בשירת "פתחו לי שערי צדק...זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו" והרבי ניגש ליציקה הראשונה של הבטון בפועל אל יסודות המרכז העולמי.

מיד לאחר ראשית היציקה על ידי הרבי, החלו משאבות הבטון ביציקה, ובמקביל פרצו החסידים בשירה ובריקודים בורא עולם בקנין השלם זה הבנין.

 

הרבי ממודזיץ הנחת אבן הפינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד