י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחיר יקר

עשרה נערים טבלו במעיין בצפת: "תיתכן פגיעה בכבד ובכליה"

במשרד הבריאות מעדכנים הבוקר כי 10 בני נוער שטבלו במעיין הצפתי 'מעיין ה-11' נחשדו בהידבקות למחלת העכברת. וכי נמצאה עדת לזיהום המעיין על ידי סמן ביולוגי | אלו סימני המחלה האופייניים "כאבי שרירים, חום ועוד" 

עשרה נערים טבלו במעיין בצפת: "תיתכן פגיעה בכבד ובכליה"
מעיין צילום: pixabay

במשרד הבריאות מעדכנים הבוקר (חמישי) כי לפני 10 ימים התקבל דיווח ראשוני על חשד למחלת העכברת בקרב נערים שטיילו באזור צפת. מבין שישה נערים שפיתחו תסמיני מחלה, נכון לעכשיו נמצא חולה חיובי אחד לעכברת מתוך הדגימות. "כלל הנערים שוחררו במהרה מבתי החולים במצב טוב", עדכנו במשרד. 

עוד דווח כי הנערים טבלו במעיין ברחוב ה-11 בצפת המכונה "מעין ה-11" או "הבקבוק". וכי בבדיקה שנערכה על ידי לשכת הבריאות צפת, מחוז צפון נמצאה עדות לזיהום המים על ידי סמן ביולוגי (קולי צואתי). יש לציין כי מדובר במעיין שאינו נמצא תחת פיקוח.

על פי משרד הבריאות - לשכת הבריאות המחוזית עדכנה את כל הנוגעים בדבר לרבות גורמי הפיקוח בעיריית צפת.

אלו סימני המחלה האופייניים שדומים למחלת השפעת: חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת, בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה.

משרד הבריאות, רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה מסרו כי ממשיכים במאמצים לניטור נחלי הצפון. ומשרד הבריאות ממליץ לציבור לעקוב אחר ההודעות ולא לטבול במקורות מים שאיכות המים בהם לא ידועה כתקינה.

עכברת נערים מעיין צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד