ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברקע הדיון במשרד הבריאות

"לא דחוף": הרופאה הבכירה על החיסון לילדים

הפרופ' מיכל סדצקי ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר במשרד הבריאות, התראיינה הבוקר וטענה בנוגע לחיסוני הילדים כי יש זמן לפעול בנחת | הפרופ' איתן פרידמן שזה עתה התפטר מתפקידו במועצת החירום למשבר הקורונה הסביר הבוקר את פשר התפטרותו 

"לא דחוף": הרופאה הבכירה על החיסון לילדים
ילד עוטה מסכה בכיתה ביישוב אפרת צילום: ershon Elinson/Flash90

ברקע דעיכת הגל הרביעי, ואישור ארגון הבריאות האמריקני (FDA) להורדת גיל ההתחסנות לגילאי 5 עד 11. התראיינה הבוקר (חמישי) הפרופ' סיגל סדצקי, מי שהוחלפה בדר' שרון אלרעי פרייס בתפקיד ראש שירותי בריאות הציבור במשרד בריאות והתבטאה בנושא חיסוני הילדים ב103FM. 

סדצקי אמרה על חיסוני הילדים: "אני לא חושבת שזה דחוף, יש לנו זמן עכשיו לפעול בנחת ומתינות". אך יחד עם זאת - אמרה סדצקי - "אין ספק שהקורונה לא מאחורינו, היינו בשיכרון אחרי החיסון השני וראינו שהחסינות ירדה".

‏בנוסף התייחסה לאיומים על מחליפתה בתפקיד הדר' פרייס ויצאה להגנתה: "אסור לתת לדבר כזה לקרות, זה נורא ואיום. היא ראויה להגנה". 

בתוך כך, התראיין הבוקר הפרופ' איתן פרידמן, שהתפטר ממועצת החירום למשבר הקורונה - המכהנת כאופוזיציה להחלטות משרד הבריאות, והסביר את פשר התפטרותו: "כרגע אין משבר וחשבתי שזה הזמן הנכון להפיק לקחים ולהתוות את התוכנית לעתיד, למגפה הבאה". 

‏עוד התייחס הפרופ' פרידמן לאישור ה־FDA, ואמר: "אני חושב שצריך לחכות עוד קצת עם חיסון הילדים כדי לראות מה המשמעות של החיסונים האלה. צריכים להבין מה העלות ומה התועלת". 

לסיום אמר כי אם היה לו ילד בסביבות הגילאים 5 עד 11 "הייתי שוקל עד תום וקרוב לוודאי שהייתי מחסן אותו". 

 

קורונה סיגל סדצקי חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד