י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתקשים להתמודד

איראן: מתקפת הסייבר נגד תחנות הדלק "כדי לעורר אי שקט"

העיתונות הרשמית באיראן מפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל וארה"ב כאחריות ישירות למתקפת הסייבר ששיתקה את תחנות הדלק ברחבי המדינה | הנשיא ראיסי טען כי מתקפת הסייבר נועדה להתסיס את העם כדי ליצור אי שקט במדינה | רק 700 מתוך כ-4,000 תחנות חזרו לפעול כרגיל

איראן: מתקפת הסייבר נגד תחנות הדלק "כדי לעורר אי שקט"
אברהים ראיסי צילום: צילום מסך

עיתון שמרן ושופר של המשטר האיראני Kayhan Daily מאשים את ישראל וארצות הברית בביצוע מתקפת סייבר נגד תחנות הדלק של איראן, במה שהוביל לשיתוק במדינה כולה.

העיתון, בשליטת משרדו של המנהיג העליון עלי חמינאי, כתב במאמר מערכת, כי ישראל וארה"ב הם החשודים המובילים במה שאיראן מכנה - "מתקפת סייבר שבמשך יומיים שיתקה את תחנות הדלק ברחבי איראן", העיתון ציין שניתוק המדינה מהאינטרנט צריך להיות בראש סדר העדיפויות, בדומה לייצור טילים מדויקים ומל"טים צבאיים.

הנשיא אברהים ראיסי טען אתמול (רביעי) כי מתקפת הסייבר נועדה להתסיס את העם כדי ליצור אי שקט במדינה. אתר Iran International מדווח, כי שר הפנים של איראן, אחמד וחידי, אמר כי התקרית בוצעה על ידי "האויב" לפני יום השנה להפגנות הגדולות שאירעו בנובמבר 2019, שהפכה לסמל של האכזריות של המשטר כלפי מתנגדי המשטר, אז כוחות הביטחון האיראניים הרגו מאות מפגינים באמצעות תחמושת צבאית.

וחידי אמר כי "לאויב יש תוכניות ליום השנה, והשיבוש של מערכת הדלק היה המעשה הראשון". עם זאת, הוא אמר כי "הציבור רגוע ולא הראה אף תגובה, מה שלדבריו הוכיח שאנשים מאמינים בכנות הרשויות". שר הפנים הנוכחי וחידי היה שר ההגנה בעבר והיה מעורב בפיגוע נגד בניין הקהילה היהודית של ארגנטינה ב-1994, פיגוע שהביא למותם של עשרות בני אדם.

עד כה (נכון ליום חמישי בצהריים) רק 700 תחנות דלק מתוך כ-4,000 חזרו לפעול כרגיל. התקרית השפיעה על כרטיסים חכמים שאנשים משתמשים בהם כדי לקנות בנזין בחצי מחיר.

 

איראן מתקפת סייבר אברהים ראיסי עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד