ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הגרלה בין הפונים

חוששים לחסן את הילדים? הפתרון של משרד הבריאות לחזק את האמון

בעקבות הרצון של משרד הבריאות לחזק את אמון ההורים בבטיחות החיסון לילדיהם, הוחלט כי הדיון שיקיים הצוות לטיפול במגפות בנושא מתן החיסון לילדים לקראת אישורו בישראל - ייפתח לציבור הרחב, שאף יוכל להציג שאלות | כל הפרטים

חוששים לחסן את הילדים? הפתרון של משרד הבריאות לחזק את האמון
אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

לראשונה הוחלט במשרד הבריאות כי צוות הטיפול במגפות יקיים דיון פתוח לציבור בנושא מתן חיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11, ביום חמישי הקרוב - 4.11.2021 בשעה 15:00. שם יחליטו האם להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש לחסן ילדים. 

ההחלטה של צוות הטיפול במגיפות, היא לשדר את הדיון בשידור חי, ולהזמין את הציבור - הן להשמיע את עמדתו בפני חברי הוועדה והן להציג שאלות למומחים, כחלק מהליך שקוף בנושא. כן הדגישו במשרד הבריאות כי המלצת הועדה לא תתקבל בדיון זה.

בדיון יוצג נושא חיסוני הילדים ע"י מומחים וחברת פייזר וכן יינתן מענה לסוגיות שיעלו מצד הציבור ושמיעת עמדות שונות.

בתוך כך, אזרחים החפצים לנצל את ההזדמנות ולהגיש התייחסויות, ניתן לפנות בשני מסלולים: בקשה להשמיע עמדה בנושא מתן החיסונים לילדים בגילאי 5-11 בפני הצוות לטיפול במגפה. כל המעוניין להשמיע את עמדתו בנושא מוזמן לפנות עד לתאריך 2.11.21 בשעה 9:00. הפונה יקבל תשובה לגבי הצגת עמדתו עד ליום 3.11.21 בשעה 13:00.

את הבקשה יש להגיש בקישור המצורף - https://survey.gov.il/he/publichearing. במסגרת הבקשה יש לתאר את העמדה אותה אתם מעוניינים להציג בפני הצוות לטיפול במגפות. ככל שישנם מסמכים שתומכים בעמדתכם, יש לצרפם.

בנוסף, מכיוון שמספר הפונים צפוי להיות גדול – ייבחרו הדוברים שיציגו לפי הקריטריונים הבאים:

- נציגות לגורמי מקצוע בתחומי הבריאות והרפואה, נציגות לארגוני חברה אזרחית, נציגות לציבור הרחב.
- נציגות לפי נושא ההתייחסות – בטיחות החיסון, מועילות החיסון, סוגיות אחרות.
- נציגות לפי העמדה ביחס לחיסון – תומכים בחיסון, מתנגדים לחיסון, מעלים סוגיות כלליות ביחס לחיסון בלי התייחסות לתמיכה או התנגדות.

הגרלה תיערך בין הפונים. ההגרלה תשמור על ייצוגיות לפי הקריטריונים שהוצגו.

השימוע הציבורי יערך בדומה לדיון שהתקיים לפני שלשוה ימים בארגון הבריאות האמריקני ה-FDA: לכל דובר יוקצו 3 דקות, בהן הדובר יציג את דבריו ללא שימוש במצלמת הוידאו. ככל שהדובר יציג מצגת - המצגת תישלח מראש עד ליום רביעי 3.11.21 בשעה 21:00. המצגת תתייחס לסוגיות שהעלה הפונה בבקשתו.

העברת השקפים תתבצע על ידי משרד הבריאות בהתאם להנחיית המציג, לאח"כ יתבצע גילוי נאות לגבי ניגודי עניינים אפשריים. סדר הדוברים ייקבע בהגרלה - בו ייבחרו כ-20 דוברים להציג את עמדתם בפני הצות לטיפול במגפות. הדובר יתייחס לנושא המקצועי ולא יתאפשר שיח שישמיץ באופן אישי או קבוצתי את חברי הצוות או את עובדי משרד הבריאות. במקרים של חריגה מכלל זה, תופסק באופן מיידי ההצגה של הדובר.

אם יש שאלות או סוגיות שאזרח מן השורה בציבור מעוניין שהמומחים המציגים בדיון יתייחסו אליהם: מוזמן לפנות עד ליום שלישי 2.11.21 בשעה 16:00. את הבקשה יש להגיש בקישור המצורף https://survey.gov.il/he/pandemicexperts. מתוך הפניות שיתקבלו, יבחרו מספר שאלות שיוצגו בפני המומחים המציגים יקבלו עליהם מענה. והשאלות יוצגו על ידי מנחה הדיון.

משרד הבריאות שידור חי חיסון ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד