ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
העקיצה ל"איילת ויאיר"

ראש הממשלה בנט ב'גיבושון': "במשימה הזאת כל האמצעים כשרים"

ראש הממשלה בנט ניצל את אירוע הגיבושון הקואליציוני שנערך במודיעין והתייחס לפרסומים האחרונים על המתיחות הקשה בין חברי ממשלתו: "אין פייק שלא יסופר. אין ספין שלא ישודר" | שתי העצות שקיבל מקנצלרית גרמניה מרקל וגם העקיצה הפומבית ששיגר לעבר "איילת ויאיר" 

ראש הממשלה בנט ב'גיבושון': "במשימה הזאת כל האמצעים כשרים"
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע שבוע פוליטי סוער, עם הקלטות של השרה איילת שקד נגד יאיר לפיד ובני גנץ; עימותים בין כחול לבן לעבודה; זעם של מרצ. ואם לא די בכל אלה, אמש (חמישי) פרסם הפרשן עמית סגל ציטוט מפיו של ראש הממשלה בנט שאומר כי הממשלה לא תשרוד את הרוטציה, התכנסו היום בצהריים חברי הממשלה המסוכסכת לאירוע גיבושון יחד עם בני משפחתם.

תחילה תוכנן הגיבושון להתקיים במסעדה לא כשרה ביהוד ובעקבות הביקורות הרבות הועתק האירוע לעיר מודיעין. מי שנעדרו מהאירוע החגיגי היו נציגי רע"מ, והשרים גדעון סער וניצן הורביץ. בלטה העובדה כי חוץ מחריגים, רוב מכריע מבין המשתתפים לא טרח לחבוש מסכה.

בפתח האירוע הצטלמו השרים יאיר לפיד ואיילת שקד כשהם מחויכים. המטרה: לשדר אחדות, ברקע פרסום ההקלטות בהן שקד תקפה את לפיד בחריפות והאשימה בפני מקורביה כמי שעושה מדי כמה ימים "פיגועים מדיניים" מתוקף תפקידו כשר חוץ.

ראש הממשלה בנט ניצל את האירוע והתייחס לאירועים הפוליטיים: "הגיבושון הזה תופס אותנו ברגע רועש במיוחד", פתח בנט, "העיתוי היה צפוי אבל קודם כל, אני רוצה להציע קצת פרופורציה", התייחס בנט לפרסומים האחרונים ואמרי כי "בכל קואליציה יש 'רעשים' זה אמר לזה וההוא אמר כך על ההוא".

"זו לא עוד ממשלה", ציין בנט, "אנחנו היינו האצבע בסכר שעצרה את המדינה מגלישה לאסון, למערכת בחירות חמישית, לעצירת תפקוד מוחלטת והחלשות דרמטית של המדינה, בכל הפרמטרים אלה היינו אנחנו, וחלקנו שילם ומשלם על כך מחיר יקר. פוליטי, חברתי ואפילו אישי".

ראש הממשלה קרא לחברי הקואליציה "להבין את זה ולגלות רגישות והתחשבות". רה"מ בנט התייחס להצבעה על התקציה אומר כי, "יש לנו כמה ימים קריטיים לפנינו. לצד השני יש משימה אחת -למנוע מאיתנו להעביר תקציב. במשימה הזאת, כמו שאתם רואים - ואפשר להעריך שכולנו נראה בימים הקרובים - כל האמצעים כשרים".

"אין תרגיל שלא ינסו עלינו. אין פייק שלא יסופר. אין ספין שלא ישודר", העריך בנט, "זה חלק מהמשחק, הכל בסדר". רה"מ ביקש לגלות איפוק, "הסיפור הוא לא הצד השני, הסיפור הוא איך אנחנו נתמודד עם זה. מה אנחנו נשדר לציבור".

בנט ביקש מחברי הקואליציה שתי בקשות, הראשונה: "כושר עמידה", לא להתייחס לכותרות. השנייה: "להתרומם מעל המפלג", כשהוא מצביע על הדברים שמאחדים ומבקש לא להיכנס לסוגיות שמגבירות מתיחות בממשלה, כמו הבניה בהתנחלויות, החלטת שר הביטחון להודיע על כמה ארגונים חברתיים בגדה כארגוני טרור ועוד.

‏‎"אני מבקש מכם", פנה בנט לשותפיו, "עד התקציב וגם אחריו - לשקף החוצה את מה שנעשה פנימה. את האמת".

בנט ציטט טיפים שקיבל מקנצלרית גרמניה היוצאת מרקל: "האחת, לא להניח שמה שאמרו לך שאמרו עליך, אכן אמרו עליך. יש בסביבה פוליטית דינמיקה כזאת של יצירת חשדנות וטיפוח אויבים. העצה השנייה היתה - לא לריב בפני צד שלישי, אם זה ראש הממשלה או התקשורת. יש אירוע - כנסו לחדר, תריבו קצת, תתפייסו ותמשיכו הלאה, לא צריך קהל", אמר בנט ואז עקץ את חבריו לממשלה ואמר: "איילת ויאיר".

נפתלי בנט תקציב המדינה איילת שקד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד