ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הסתייג מההשוואה לרבין

נחשף: העדות החריגה של רה"מ נתניהו בבלפור במאי 2020

בשיאן של ההפגנות נגד רה"מ דאז נתניהו, הגיע ראש אגף החקירות במשטרה למעון בבלפור וגבה עדות מנתניהו בעקבות תיעוד בו פעיל השמאל חיים שדמי איים על חייו של הבן יאיר. פרקליטו של נתניהו, כהן, נכח בעדות וטען כי ההסתה מזכירה את התקופה שקדמה לרצח רבין. נתניהו הסתייג מההשוואה | יאיר נתניהו בעדותו: "למנדלבליט לא אכפת שירצחו אותי"

נחשף: העדות החריגה של רה"מ נתניהו בבלפור במאי 2020
בנימין נתניהו צילום: Miriam Alster/Flash90

אמש (חמישי) נחשפו ב'חדשות 13' ציטוטים מחקירתם של ראש הממשלה נתניהו ובנו יאיר במהלך עדות שנתנו מהמעון בבלפור בחודש מאי 2020, בעקבות איומים על חייהם מצד פעיל שמאל. במהלך העדות ערך יוסי כהן עורך דינו של נתניהו השוואה בים ההסתה נגד מרשו לבין ההסתה שקדמה לרצח רבין. דווקא נתניהו הוא זה שהסתייג מההשוואה, אך הדגיש את החשש שלו.

בשיא המחאה נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו שנערכה סמוך למעון הרשמי בבלפור, תועד פעיל השמאל והעיתונאי לשעבר חיים שדמי מאיים מפורשות על בנו של ראש הממשלה יאיר. כתוצאה מכך הוגשה תלונה מצד משפחת נתניהו וראש אגף החקירות של המשטרה, דודו בואני, הגיע לגבות עדות מיוחדת בבלפור. בעדות נכח גם עורך דינו של נתניהו, יוסי כהן.

לפי הציטוטים שפרסם כתב המשפט אביעד גליקמן, נשמע עורך דינו של נתניהו משווה בין ההסתה נגד ראש הממשלה ומשפחתו, להסתה שקדמה לרצח ראש הממשלה המנוח רבין. נתניהו עצמו מסתייג מההשוואה. "הבנתי שזה עבר קו אדום", אמר כהן לראש אגף החקירות. זה חמור, זה מסוכן. זה כמו שהיה עם רבין, וההסתה יותר חמורה מאשר עם רבין". נתניהו בשלב זה מתערב ומסייג כי "לא יודע אם זה יותר חמור מהאירוע של רבין, אך יש תמרורים. הקונקרטיות של האיום והעובדה שיש צבר הולך וגדל, לו הייתי יודע קודם הייתי מתערב. זה בעיניי חמור מאוד".

חודש לאחר מכן נגבתה גם עדותו של יאיר נתניהו. "פחדתי. זה נשמע שהם מסוגלים לעשות רצח. זה אנשים שלא בקו השפיות. הם עושים כל יום הפגנות. צורחים ומקללים. קללות וגידופים כלפי ראש הממשלה, שאם הם היו אומרים את זה לשוטר - הם היו נעצרים על העלבת עובד ציבור, אבל כנראה שראש הממשלה הוא לא עובד ציבור חשוב מספיק".

יאיר ציין כי הוא יודע שלא יצא כלום מהחקירה. "משטרת ישראל לא עובדת בשביל הציבור אלא בשביל מנדלבליט והמשנה נורית ליטמן, ולהם לא אכפת שירצחו אותי. לכן אין לי ספק ששום הסתה, לא נגדי ולא נגד ראש הממשלה - תטופל".

יאיר נתניהו בנימין נתניהו שדמי עדות בלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד