י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
מסר מאיים לטהרן

מזכיר המדינה האמריקני: לא שולל פעולה צבאית מול איראן

מזכיר המדינה האמריקני לא שולל פעולה צבאית מול איראן אם זאת לא תשוב במהירות למו"מ מול המעצמות על הסכם גרעין. "בדקנו אפשרויות אחרות למקרה ואיראן לא תסכים לחזור לשיחות במהירות בתום לב"

מזכיר המדינה האמריקני: לא שולל פעולה צבאית מול איראן
אנתוני בלינקן צילום: מתוך טוויטר

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אומר כי הוא אינו שולל פעולה צבאית אמריקאית, במידה ומנהיגי איראן לא יחזרו לשולחן המשא ומתן בחודש הבא כדי לחדש את הדיונים שנועדו למנוע מהם לפתח נשק גרעיני.

"האיראנים אמרו כעת שהם חוזרים לשיחות לקראת סוף נובמבר - נראה אם ​​הם אכן יעשו זאת, זה יהיה חשוב", אמר מזכיר המדינה לרשת CBS. בלינקן אמר כי דיפלומטיה היא הדרך המועדפת, אך "הממשל בוחן גם אפשרויות אחרות".

"בדקנו אפשרויות אחרות למקרה ואיראן לא תסכים לחזור לשיחות במהירות בתום לב", אמר בלינקן. "להמשיך מאיפה שהפסקנו ביוני כשהשיחות הללו נעצרו על ידי חילופי הממשלה באיראן, ולראות אם שתי המדינות יחזרו להסכם מהר ככל האפשר".

כשנשאל אם האפשרויות הללו כוללות פעולה צבאית פוטנציאלית, בלינקן אמר: "כמו שאנחנו תמיד אומרים, כל אופציה על השולחן".

בלינקן אמר כי "הנשיא (ביידן) נפגש עם קנצלרית גרמניה מרקל, עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ואנחנו בתיאום הדוק מאוד עם השותפים הקרובים ביותר שלנו להתמודדות עם האתגר הזה שמציב הגרעין של איראן, וכולנו עובדים גם עם רוסיה וסין, איראן, למרבה הצער, מתקדמת באגרסיביות עם התוכנית שלה, הזמן שייקח להם לייצר מספיק חומר בקיע לנשק גרעיני אחד הולך ומתקצר".

כזכור הנשיא ביידן ניסה כמה פעמים לחזור להסכם הגרעין במהלך תשעת החודשים הראשונים שלו כנשיא. אך בממשל האמריקאי יש תסכול גובר בגלל עיכובים בשיחות הגרעין לאחר שממשלה שמרנית תפסה את השלטון באיראן בתחילת אוגוסט, והקשיחה את העמדות מול המערב.

אנתוני בלינקן איראן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד