ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הגנה על פושעי מלחמה?

ארה"ב: קריאה לחקור את מותם של 9 נאצים שעמדו לגירוש

לפחות תשעה פושעי מלחמה נאצים, שנמצאו חיים בארה"ב לאחר המלחמה הועמדו לדין, הורשעו ועמדו בפני גירוש, מצאו את מותם בארה"ב מבלי שקיבלו את עונשם | חברי קונגרס דורשים לחקור מדוע והאם קיבלו הגנה מהממשל 

ארה"ב: קריאה לחקור את מותם של 9 נאצים שעמדו לגירוש
צלב קרס צילום: Pixabay

מספר חברי קונגרס דמוקרטים רוצים לדעת למה מתו בארה"ב מספר נאצים בזמן שהמתינו לגירוש. הם מבקשים ממשרד החוץ לערוך סקירה של הרישומים שלהם כדי ללמוד מדוע תשעה פושעי מלחמה נאצים שנמצאו חיים בארה"ב לאחר המלחמה הועמדו לדין, הורשעו ועמדו בפני גירוש אך אז הרשו למות "בנוחות בארצות הברית".

"חלק מהגברים האלה הוצבו במחנות ריכוז נאצים", כתבו. "אחרים השתתפו בחיסול הנורא של גטו ורשה. משרד המשפטים קבע מעבר לכל ספק סביר שכל אחד מהם תרם לזוועות השואה. כך על פי סוכנות הידיעות היהודית JTA. המכתב שהופנה למזכיר המדינה אנטוני בלינקן, נחתם על ידי יו"ר ועדת המשפט ג'רולד נדלר, יו"ר הוועדה הדמוקרטית בבית הנבחרים האקים ג'פריס ויו"ר ועדת החוץ גרגורי מיקס.

פושעי המלחמה הנאצים הועמדו כולם לדין על ידי משרד החקירות המיוחדות, שהוקם ב-1979 על פי דרישתה של אליזבת הולצמן, חברת קונגרס דמוקרטית מברוקלין. הולצמן אמרה כי היא מברכת על החקירה החדשה.

"הייתי רוצה לראות אם יש רישומים על פושעי מלחמה נאצים שלא שוחררו", אמרה. "לממשלת ארה"ב יש היסטוריה ארוכה של הגנה על פושעי מלחמה. יש לפרסם את הקבצים האלה לציבור, אם הם עדיין לא פורסמו, כדי שחוקרים יוכלו לגלות מה ארה"ב עשתה ומה לא עשתה".

כשנשאלה על סירובן של מדינות אחרות לקחת את פושע המלחמה הללו, לדין, אמר הולצמן: "השאלה האמיתית היא האם ממשלת ארה"ב ניסתה קשה לגרום לממשלות זרות לקחת אותם. להביא צדק ליהודים ואחרים שנהרגו על ידי הנאצים לא היה בראש סדר העדיפויות".

נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד