ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"הלם פוליטי"

מכה לביידן: מדינת וירג'יניה בחרה ברפובליקני

המועמד הרפובליקני גלן יאנגקין זכה הלילה במרוץ למושל וירג'יניה, תוצאה שהיממה את המערכת הפוליטית האמריקנית | התוצאות בשטח מלמדות על התחזקות משמעותית של המפלגה הרפובליקנית שנה בלבד לאחר הנשיא ג'ו ביידן הביס את דונלד טראמפ

מכה לביידן: מדינת וירג'יניה בחרה ברפובליקני
גלן יאנגקין צילום: יח"צ

מכה לביידן: מדינת וירג'יניה בחרה ברפובליקני גלן יאנגקין, שהתמודד נגד המועמד הדמוקרטי טרי מק'אוליף, שירת בעבר כמושל המדינה והתמודד כעת שוב על התפקיד.

הרפובליקאי גלן יאנגקין הביס את הדמוקרטי טרי מק'אוליף בבחירות למושל ווירג'יניה, תוצאה ששלחה גל הלם פוליטי ברחבי אמריקה לקראת בחירות אמצע הקדנציה בשנה הבאה.

בנאום הניצחון שלו, שנשא בפני קהל ששאג קריאות נצחון מעט אחרי 01:00 בלילה יאנגקין כינה את הזכייה שלו "רגע מכונן".

"ביום הראשון, אנחנו הולכים לעבודה" אמר יאנגקין. "אנחנו הולכים לשחזר את המצוינות בבתי הספר שלנו, אנחנו הולכים לחבק את ההורים שלנו, לא להתעלם מהם". עוד אמר, "חברי תושבי וירג'יניה, זה הרגע שלנו, זה הרגע שלנו להורים, לסבים וסבתות, לדודות, לדודים, לשכנים לשנות את עתיד חייהם של ילדיכם בוירג'יניה".

גלן יאנגקין

בעוד יאנגקין דיבר, הנשיא ביידן חזר לארה"ב מאירופה מועידת האקלים ונחת במציאות פוליטית שונה מאוד, וירג'יניה וכנראה גם ניו ג'רזי נכבשו על ידי הרפובליקנים, לביידן יהיה מאבק גדול בבחירות אמצע הקדנציה שנה הבאה, והוא עלול להפסיד את הרוב בסנאט.

לאחר ספירת 97 אחוזים מהקולות, ליאנגקין היה 51 אחוז מהקולות לעומת 48.3 אחוזים של מק'אוליף, הפרש של יותר מ-85,000 קולות מתוך יותר מ-3.1 מיליון מצביעים.


סגנית הנשיא קמלה האריס אמרה בעצרת בחירות של מק'אוליף בשבוע שעבר, כי "מה שיקרה בווירג'יניה יקבע במידה רבה מה יקרה ב-2022, 2024 ואילך". אחרי התוצאה בוירג'יניה וכנראה גם בניו ג'רזי, הדמוקרטים בבעיה.

רפובליקנים דמוקרטים ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד