ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעקבות הביקורות

מהלך דרמטי של פייסבוק: מסירה את הכלי המשמעותי

בפייסבוק מודיעים כי הם מפסיקים את השימוש בכלי זיהוי פנים, כלי שמעורר מחלוקת רבה בשל פגיעה בפרטיות. החברה החלה למחוק מעל למיליארד תבניות לזיהוי פנים

מהלך דרמטי של פייסבוק: מסירה את הכלי המשמעותי
מארק צוקרברג והלוגו של meta צילום: מתוך פייסבוק

אחד הפיצ'רים מעוררי המחלוקת שמפעילה בשנים האחרונות הפלטפורמה החברתית פייסבוק, הוא כלי לזיהוי פנים שמזהה באופן ישיר את זהות האדם ברגע שעולה תמונה לרשת החברתית. ביקרות רבה הוטחה נגד הכלי הזה, שלדעת רבים פוגע באופן לא פרופורציונלי בפרטיות. כעת מודיעה החברה על הפסקת פעילות כלי הזיהוי.

מדובר במהלך דרמטי של החברה שתחל למחוק יותר ממיליארד תבניות לזיהוי פנים של משתמשים. לפי הנתונים, כשליש מכמות הגולשים היומית מאפשרים לפייסבוק לשמור את תווי הפנים שלהם לצורך זיהוי עתידי.

"יש דאגה רבה סביב מקומה של הטכנולוגיה לזיהוי פנים בחברה שלנו", ציינה פייסבוק בבלוג הרשמי שלה. "הרגולטורים עדיין מחפשים דרך לבנות סט של חוקים שינחו את אופן השימוש בה. בהתחשב במציאות הזאת, אנחנו מאמינים שצמצום השימוש בטכנולוגיה לזיהוי פנים הוא הדבר הנכון לעשות כרגע".

ב'כלכליסט' מביאים את הזווית הישראלית של המהלך: טכנולוגיית זיהוי הפנים של פייסבוק/ מטא שייכת לסטארט-אפ המקומי Face.com, אותו רכשה פייסבוק בשנת 2012 תמורת קצת פחות מ-100 מיליון דולר, זמן קצר לאחר שרכשה את אינסטגרם ואת סנאפצ'ט. כעת אפשר להניח שהימים ההם נראים לצוקרברג רחוקים מאוד.

זיהוי פנים פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד