ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"צדקה של גנבים"

המחווה של השגריר הקוריאני הובילה למתקפה איראנית

באיראן פתחו במתקפה פראית נגד שגריר דרום קוריאה לאחר שביקר בבית חולים פרטי בתחילת השבוע ותרם 2,000 מסכות קורונה. לדבריהם, בעקבות הסנקציות בנקים קוריאנים מחזיקים במיליארדים ששייכים לאיראן בעבור משלוחי נפט

המחווה של השגריר הקוריאני הובילה למתקפה איראנית
אילוסטרציה צילום: unsplash

עיתון ג'אוואן המזוהה עם משמרות המהפכה, כינה את המחווה של שגריר דרום קוריאה באיראן יון קאנג-היאון, שהגיע לבית חולים פרטי ברפובליקה האסלאמית והעניק 200 מסכות קורונה - "זולה וחסרת בושה". במשטר מנסים לתעל את האירוע למטרות תעמולה ובעיתונות המגויסת מסיתים את האזרחים נגד בנקים דרום קוריאנים שמחזיקים מיליארדי דולרים השייכים לאיראן בעקבות הסנקציות האמריקניות.

המילה הפרסית שבה השתמש כותב המאמר הייתה "רקוב" (פוטריד) כך מדווח אתר Iran International. כמה עיתונים, ואזרחים רבים, מתחו ביקורת על השגריר בשל חוסר רגישות, העיתון אף קרא לגירוש השגריר "המרושע" של דרום קוריאה, וכתב כי גירוש עדיין תהיה תגובה לא מספקת ל"חוסר בושה".

העיתון Vatan-e Emrouz השתמש בכותרת "צדקה של גנבים" בעמוד הראשון שלו לצד תצלום של השגריר וקופסת מסכות שנתרמו. התקשורת גם תקפה את בית החולים אטייה, אחד מבתי החולים הפרטיים היקרים ביותר בטהרן, על קבלת המתנה.

שני בנקים קוריאנים מחזיקים מיליארדים שהם חבים לאיראן כתשלום עבור משלוחי נפט שסופקו לדרום קוריאה לפני שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במאי 2019 הרחיב את הסנקציות נגד כל צד שלישי שירכוש נפט איראני או ישקיע בפיננסיים איראניים. דרום קוריאה הפסיקה לקנות נפט איראני, ולמרות הפצרות מטהרן לא שחררה את הכסף.

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, כינה ביום שני את תרומות המסכות "בדיחה" ודרש מדרום קוריאה לשחרר את נכסיה של איראן, שמוערכים ב-7 מיליארד דולר. ג'משיד ברזגר, עיתונאי לונדוני ממוצע איראני, אמר שכל הביקורת על שגריר דרום קוריאה היא "פופוליסטית", הוא אמר כי קטנוני מדי להתעלם מהתרומה האחרונה של קוריאה של מיליון מנות חיסון ו"לפוצץ ללא פרופורציה את ה-2,000 מסכות".

בציוץ ביום שני ציינה שגרירות דרום קוריאה את תרומותיה לאיראן מאז תחילת מגיפת הקורונה, כולל מיליון מנות של אסטרה-זנקה באוקטובר, מיליון מסכות ביוני, ערכות בדיקת PCR בשווי של 2 מיליון דולר במאי ושווי של מיליון דולר לתרופה למצבים רפואיים נדירים בפברואר 2020.

איראן דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד