י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
בצל העימות הצפוי

סקר: מה דעתם של האזרחים על מתווה כותל

בצל חזרתו לשיח של מתווה הכותל, באחת ממפלגות הדתיות באופוזיציה הזמינו סקר - ולפיו רוב אזרחי ישראל היהודים טוענים שמתווה הכותל יגביר את הפילוג בעם | עוד מהסקר: הרוב רוצים "מדינה יהודית"; כ-20% "מדינת כל אזרחיה"

סקר: מה דעתם של האזרחים על מתווה כותל
הכותל המערבי צילום: יונתן זינדל\פלאש 90

ברקע העימות הצפוי מחר בכותל, מפלגת 'נעם' החרד"לית, אשר חברה בבלוק טכני ב'הציונות הדתית', פרסמה היום (חמישי) סקר שנערך לבקשתה, ובדק מה עמדתם של אזרחי ישראל למתווה הכותל, שטרם ידוע סופי מה הוא.

על פי תוצאות הסקר עולה כי 25% מהמשיבים חושבים כי מתווה הכותל יחזק את האחדות בעם, ואילו מעל לכפול - 52% חושבים כי הוא יגביר את השסעים בעם, בעוד 23% השיבו כי הם לא יודעים.

בהתייחסות לבעלי הדעה בלבד עולה כי 68% מהמשיבים חושבים כי זה יגביר את השיסוי בעם, לעומת 32% שחושבים שזה יגביר את האחדות בעם.

מהחלוקה על פי מפלגות עולות תוצאות מעניינות - 54% ממצביעי 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן סבורים שזה יגביר את השסע בעם לעומת 38% הסבורים שזה יגביר את האחדות. אצל מצביעי 'ימינה' יש 38% שסבורים שזה יגביר את השיסוי לעומת 31% שסבורים שזה יגביר את האחדות.

עוד נבדק בסקר לגבי זהות המדינה, ולפיו 67% מהמשיבים חושבים כי מדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודי לעומת 21% בלבד שסבורים כי המדינה צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. 12% מהמשיבים ענו כי הם לא יודעים או סיפקו תשובה אחרת.

כאשר משקללים את בעלי הדעה בלבד עולה כי 76% סבורים שמדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודית ואילו 24% טוענים כי דווקא מדינת כל אזרחיה.

הסקר, כאמור, נערך עבור מפלגת 'נעם' בידי מכון הסקרים מאגר מוחות. בסקר השתתפות 500 משיבים מהציבור היהודי בגילאי 18 ומעלה והוא נערך בין התאריכים 19.10.21 ל22.10.21 באמצעות פאנל אינטרנטי קיים.

מתווה הכותל רפורמים מפלגת נעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד