י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
בשורה למחלימים

לא מוכרים כמחלימי קורונה? משבוע הבא המצב משתנה

החל מיום שני הקרוב יחלו קופות החולים לטפל בבקשות להכרה במקרים מיוחדים שעד היום לא הוכרו כמחלימי קורונה | ביניהם, אנשים שבטוחים כי נדבקו בקורונה אך לא ביצעו בדיקה בזמן אמת | איזו בדיקה נדרשת ועל חשבון מי? כל הפרטים

לא מוכרים כמחלימי קורונה? משבוע הבא המצב משתנה
בדיקה סרולוגית צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות הנחה את קופות החולים להקים ועדות חריגים שתפעלנה החל מיום שני הבא 8.11, - אז ועדות החריגים בקופות החולים יבחנו מתן אישור החלמה גם למי שאינו עומד בתנאים הקבועים בהוראות 'נוהל מחלים'.

ההנחיה החדשה מפרטת באילו מקרים ניתן להכיר במטופל כמחלים על פי שיקול הדעת של ועדת החריגים - בתנאי שמתקיים שילוב בין בדיקה מעבדתית חלקית והסתמנות קלינית חשודה.

תמצית ההנחיה:
שלב - א: הצגת בדיקה מעבדתית. ולאח"כ המבקש יידרש להציג תוצאת בדיקת אנטיגן שבוצעה בעמדה מפוקחת של משרד הבריאות (לא בדיקה ביתית) או בדיקת PCR חיובי גבולי.

אופציה אחרת לשלב - א ולזכאות תעודת המחלים: אדם שלא חוסן ויצא חיובי בבדיקה סרולוגית רגילה. או אדם שחוסן פעם או פעמיים וביצע בדיקה סרולוגית בשם אנטי N ויצא בה חיובי. במידה והבדיקה בוצעה בחו"ל יש לחזור על הסרולוגיה בארץ.

שלב - ב: הסתמנות קלינית חשודה. אז המבקש פונה לרופא המטפל בקופה עם תסמינים מובהקים התואמים את נגיף הקורונה בסמיכות של עד 14 יום ממועד בדקית האנטיגן / PCR חיובי גבולי.

במקרה של ספק, תוכל ועדת החריגים להפנות לבדיקה סרולוגית רגילה עבור לא מחוסנים. או סרולוגית אנטי N במקרה שמדובר באדם שקיבל חיסון כלשהו. ככל שתתקבל תוצאה חיובית בבדיקה יינתן למטופל אישור החלמה.

דגש חשוב: הקופה אחראית למימון בדיקה סרולוגית מסוג אנטי N (עבור מחוסנים) רק במידה וועדת החריגים של הקופה הפנתה את המבוטח לביצוע הבדיקה. בכל מקרה אחר, הבדיקה תתבצע על דעתו של המבוטח ובמימון עצמי.

כל קופת חולים אחראית לפרסם למבוטחיה את הנהלים ודרך העבודה לפיה תפעל ועדת החריגים בסמכותה, וכן את דרכי ההתקשרות להגשת בקשות לוועדה.

בנוסף, הוקמה במשרד הבריאות ועדת חריגים עליונה, שתסייע בייעוץ לוועדות החריגים בקופות החולים, תטפל בפניות חריגות שיופנו על ידי קופות החולים וכן תוכל לתת מענה לאנשים שאינם מבוטחים בקופות החולים (ובכלל זה סטודנטים זרים, תיירים, חסרי מעמד וכיוב').

קורונה בדיקה סרולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד