ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לאחר כשלוש יממות

לפנות בוקר: גם תקציב המדינה לשנת 2022 אושר במליאת הכנסת

בתום שעות ארוכות של דיונים ולצד מאות הצבעות והסתייגויות - עם שגיאה אחת של הקואליציה, ממשלת בנט-לפיד הבטיחה את המשך קיומה כאשר תקציב המדינה לשנת 2022 אושר הלילה, ברוב של 59 חברי כנסת מול 56 חברי כנסת מהאופוזיציה שהתנגדו | רה"מ בנט: "חזרנו למסלול"

לפנות בוקר: גם תקציב המדינה לשנת 2022 אושר במליאת הכנסת
מרתון ההצבעות על התקציב במליאה צילום: דוברות הכנסת: נועם מושקוביץ/דני שם טוב

בתום כ-50 שעות דיון, אישרה לפנות בוקר הכנסת, את תקציב המדינה לשנת 2022. בכך סיימה וצלחה הממשלה את המבחן המשמעותי הראשון שלה, וכעת היא תתמודד מול אתגרי הקואליציה הקשים.

קדם לכך אישור התקציב לשנת 2021, חוק ההסדרים ועוד שתי חוקי מסגרת שעברו בהצלחה רבה לטובת הקואליציה, ונחתם בהצעה לתקציב 2022 אשר זכתה לרוב קולות של 59 תומכים מול 56 תומכים.

הדיון על התקציב החל ביום שלישי ב-9 בבוקר, והתנהל עד לפנות בוקר של יום שישי כמעט באופן רצוף, אלפי הצבעות במשך עשרות שעות בהן חברי הכנסת היו מרותקים לכיסאות במליאה.

מוקדם יותר אתמול (חמישי) חשבו חברי הכנסת כי יסיימו את ההצבעות מוקדם מהצפוי, אלא שחברת הכנסת אמלי מואטי מהקואליציה התבלבלה והצביעה כעמדת האופוזיציה ובכך עיכבה את ההצבעה בכמה שעות.

ההצבעה הייתה מלאה בסערות, כאשר באופוזיציה הטיחו ביקרות על התנהלותו של יושב ראש הכנסת מיקי לוי, כך חבר הכנסת משה ארבל אשר כינה אותו "ביריון" וחבר הכנסת דוד אמסלם אשר כינה אותו "סמרטוט".

בתום ההצבעה לפנות בוקר אמר יו"ר הכנסת מיקי לוי "צר לי שהאופוזיציה לא קיבלה את המעמד וההכרעה הדמוקרטית של הבית הזה. אני מאחל למדינה בהצלחה וכמובן לממשלה הזו. אחרי כל המאבקים והשעות עשינו היום דבר גדול, סוף סוף יש למדינה תקציב. תהיה פה יציבות ומשרדי הממשלה יוכלו להתנהל. מקווה שנצא מכאן גם ליחסים אחרים במשכן הזה, הגיע הזמן שננהל פה שיח מכבד".

שר האוצר אביגדור ליברמן עלה לברך: "אישרנו תקציב שמביא יציבות למערכת הפוליטית ובהירות לכלכלת ישראל. תודה רבה לכולם ומברוק למדינת ישראל". ליברמן הודה לכל העוסקים במלאכת גיבוש והעברת התקציב ואף הוסיף בהומור, "רוצה להודות לאמילי מואטי, כי תקציב בלי דרמה זה לא תקציב".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ מסר לאחר העברת תקציב 2022 והשלמת חוקי התקציב וההסדרים: "יש מנהיגים בירושלים. מנהיגים שידעו לשים את ישראל לפני הכל. מנהיגים שידעו להתאחד, לשים בצד את חילוקי הדעות ולעשות הכל למענכם. בנימה אישית: אני מרגיש שהעברת התקציב היא ניצחון של המדינה, אבל היא גם ניצחון אישי שלי".

"מי שפעל ממניעים אישיים והסב נזק רב למדינה ולאזרחיה יושב באופוזיציה, ומי שדואג לאזרחי ישראל - נמצא היום בקואליציה.
זה ניצחון גדול עם מסר חשוב".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי מסרה: "‏שלושה ימים, שתי שנות תקציב וממשלה אחת שפשוט שיחקה אותה בענק. גם עוד עשרות ציוצים לא יצליחו לתאר את תחושת הסיפוק והאחריות שבלהעביר סופסוף תקציב לישראל. מפלגת העבודה ואני מאושרות שעשינו את זה בשבילכן ובשבילכם. ועכשיו, לילה טוב".

יו"ר הכנסת מיקי לו "‏יש תקציב לשנה הבאה. הבאנו יציבות שלטונית והחזרנו למשרדי הממשלה את הצבע ללחיים. זה יאפשר למדינה להוציא לפועל תוכניות עבודה לטווח ארוך, יספק לאזרחים שירותי רווחה חינוך ובריאות טובים יותר ויביא לצמיחה כלכלית. החזרנו את הרכבת למסילה ואנחנו יוצאים לדרך חדשה".

תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד