ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ראש העיר מתערב

לוד: ילדים חרדים צעקו בשבת והשכנה הזמינה משטרה על זריקת אבנים

בעקבות תלונות שווא של שכנה חילונית, ראש העיר לוד, יאיר רביבו, הזהיר את התושבים החרדים בשכונת גני איילון כי שוטרים יסתובבו ויוודאו שלא צועקים 'שאבעס' ולא חוסמים כבישים, זאת למרות שהחרדים כלל לא עשו כן

לוד: ילדים חרדים צעקו בשבת והשכנה הזמינה משטרה על זריקת אבנים
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

ראש העיר לוד, יאיר רביבו, הזהיר את התושבים החרדים בשכונת גני איילון כי שוטרים ופקחים יסתובבו בשכונה ויוודאו שמקרים כמו "צעקות שאבעס וחסימות כבישים בשבת" - לא מתבצעים.

רביבו, איש מפלגת 'הליכוד', כתב בפנייתו: "תושביה החרדים היקרים של שכונת גני איילון. בקשה חשובה לי אליכם בנושא צעקות 'השאבעס' וחסימות הכבישים בשבת. לא זו דרכנו. זו לא הארת פנים. זה חילול ה'. זה מרחיק יהודים להכיר את היהדות הנעימה והמחבקת שלנו".

לדבריו, "אני גם יודע (בעקבות פניות שקיבלתי ואני מקבל) שרבים מכם מתנגדים לדרך הזו. דעו, אני מתריע - שוטרים ופקחים יוודאו שמקרים כאלו לא מתבצעים".

כאן כתב להם ראה"ע: "כתושבי השכונה, נא העבירו את המסר למיעוט הקיצוני – שמקלקל את המרקם השכונתי".

הוא הבטיח גם כי "בקרוב אני אזום מפגשי הידברות בין תושבי אאורה לביניכם ובע"ה נעשה ונצליח".

תושב השכונה ששוחח עם 'בחדרי חרדים' טוען כי "אף אחד לא חסם כבישים. בשבת האחרונה היו כמה ילדים שצעקו 'שאבעס', תושבת חילונית שהגיעה לאחרונה לגור בשכונה הזמינה משטרה, וכשראתה שהמשטרה לא מגיעה אז היא השמיעה טענות שווא של 'זריקת אבנים וחסימת כבישים'".

לדבריו, "ראה"ע רביבו רוצה להחזיק את החילונים בשכונה בכל מחיר ולכן אף מוכן לנקוט בצעדים שמשחירים את דמותו של הציבור החרדי בעיר".

הפנייה של ר"ע לוד יאיר רביבו לתושבים החרדים

מעורך הדין מיכאל ליטווק, המייצג תושבים חרדים בשכונה, נמסר: "מדובר בניסיון נואל של ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, להציג את תושביה החרדיים של לוד כקיצונים ואלימים. הכנסת שוטרים ופקחים לשכונה שלוה עם ילדים ומשפחות צעירות, פוגעת בשגרת חייהם של התושבים ואף עלולה להביא לגילוי אלימות כלפיהם".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת עיריית לוד, אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

לוד יאיר רביבו שאבעס חסימת כבישים יחסי חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד