כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"א פריילעך טענציל"

הוראת הרבי מויז'ניץ: רק משמחים בחתונות

בעקבות הוראתו של הרבי מויז'ניץ שבחורי הישיבות לא ישתתפו בחתונות, הקימו בחסידות חבורת משמחים "א פריילעך טענציל" שהם יארגנו את המשמחים בחתונות וידאגו להזמין את החברים שכבר נישאו בכדי לשמח את החתנים

הוראת הרבי מויז'ניץ: רק משמחים בחתונות
האדמו"ר מויז'ניץ נושא דברים צילום: ארי ק - די וואך

האדמו"ר מויז'ניץ הורה בסעודה שלישית בשבת שעברה כי הוא אוסר על בחורי הישיבות להגיע לחתונות חבריהם ובשבוע האחרון הוראה זו נכנסה לתוקף הלכה למעשה.

בדבריו בשבוע שעבר הזכיר הרבי ואמר: "כולם מכירים את ההיסטוריה של ויז'ניץ ב- 70 שנה האחרונות בעת שזקני ה'אמרי חיים' בנה את השיכון, כולם הכירו את כולם ולכן כולם הלכו לחתונות כמו משפחה אחת, אבל כשאבי הק' זי"ע הוכתר לרבי הוא הנהיג שבחורים אנים הולכים לחתונות בגלל שכבר יש מספיק אנשים שישתתפו".

כאן הורה הרבי על אי השתתפות בחתונות וסיפר: "לפני שלוש שנים בעקבות מה שקיבלתי עדכונים שהחתונות מאד ריקות ולאחר ישיבות ממושכות עם צוות הישיבה הוחלט שבכל חתונה ישתתפו 13 בחורים. אך בתקופה האחרונה בגלל סיבות שונות החלטתי לבטל את זה ומהיום והלאה אין לבחורים בשופ"א ללכת לחתונות כהוראת אבי הק' זי"ע", הרבי אף הוסיף שח"ו להיות פורץ גדר וכו'.

הרבי המשיך והורה להקים חבורת משמחים "ב"ה יש ציבור גדול, הלא בהרבה מקומות המתפללים של ביהמ"ד באים להשתתף בחתונות, וגם אברכים חברים שהם באים רוקדים, וצריך להקים חבורת משמחים כמו שהיה נהוג ביתר שאת ויתר עוז, שיבואו להשתתף בשמחות, ולא יאמר אדם מה יש לי אתו זה דבר רגיל שצריך להשתתף בשמחות, הלא אני בחבורה אחת עמו".

"צריכים אברכים ללכת לשמחות ,הלא זה שמחה של חבר ,האיך בקהילות אחרות אפשר ללכת ודווקא כאן לא יכולים לרקוד מאה אברכים, חסידישע טאנץ און נישט צו לאזט אינגאנצן, לשמח חתן וכלה, ובוודאי השי"ת יעזור שירבו השמחות שיהיה שידוכים טובים  אבל צריך לדעת שיש יסודות שהעמדנו על הליניע הזה, ואני מבקש מהשי"ת שיהיה שמחות בלי עגמת נפש, והעיקר שכל ההורים יתפללו שיצאו דורות טובים מכל הדורות".

השבוע בחסידות כבר יצאו הוראות כי לאור קריאת קדשו של הרבי על הקמת חבורת משמחים "אל אברכי אנשי שלומינו לבוא להשתתף בשמחות הנישואין לשמוח ולשמח בשמחות חתן וכלה ,אנשי בשורה אנו היום על הקמת המפעל החדש 'א פריילעך טענציל', אשר מטרתו קודש להגדיל פעלים בשמחת חתן וכלה".

"בראש כל מפעלות הקודש מטרתנו להחדיר בלב כל אחד ואחד מאנ"ש על גודל הזכות והחיוב לבוא להשתתף בשמחות חתן וכלה ,ובפרט בעת שמחת חבר נאמן, ליטול חלק במצוה נשגבה זו ,אשר המקיימה זוכה לתורה שנתנה בחמשה קולות.

"מלבד זאת", כותבים בוועד המשמחים "נקווה לפעול בדרכים דלהלן בס"ד". 

"על כל חתונה יופקד מזכיר שתפקידו יהיה להזכיר לחברים הקרובים על מועד ומיקום החתונה בכדי לוודא שאכן יצא החתן מחופתו בשמחה ובטוב לבב מוקף בחברים וידידים ,הבאים לשוש עמו במחול.

בתקופה שקודם החתונה יפנו עסקני המפעל אל החתן ,לערוך עמו רשימת חבריו הקרובים שכבר נישאו אליהם יפנה החתן בקשר טלפוני להזמינם באופן אישי, לבוא ולשמוח עמו בעת שמחת ליבו. אל רשימת מוזמנים אלו יפנה המזכיר בימים הסמוכים לחתונה להזכירם לבוא להשתתף מתוך רוב שמחה. כמו"כ יפנה המזכיר אל שאר חברי החתן להזמינם לחתונה בשם החתן, ולהזכירם להשתתף בשמחה לשמוח ולשמח.

בנוסף מזכירים בוועד המשמחים כי חובה על כל משפחה מורחבת מאנ"ש, אשר אחד מבני משפחתם בא בברית הנישואין, לקחת לתשומת לבם נקודה זו, אשר תלמידי הישיבות אינם משתתפים בשמחות הנישואין כהוראת הרבי, ויראו להתאמץ ביתר שאת להשתתף בשמחת חתן וכלה ולשמחם.

כמו כן המחותנים אשר שמחת נישואי צאצאיהם מתקיימים בעיר אחרת ממקום מושבם, יראו לארגן הסעה מאורגנת למקום החתונה, על מנת להקל על חבריו וידידיו החפצים להשתתף בשמחתו.

הרבי מויז'ניץ חתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד