כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החקירה נמשכת

סוכני המוסד נמצאים בקפריסין: היה כאן תכנון למשהו גדול

הרשויות בקפריסין ממשיכים לחקור חמישה עצורים בהם החשוד המרכזי בעל אזרחות אזרבייג'נית, שנעצר לפני כחודש בחשד כי תכנן לרצוח אנשי עסקים ישראלים בשליחות איראן. עוד חמישה עצורים בפרשה שעודנה נחקרת | עיתונאי קפריסאי סבור שאנשי המוסד הישראלי נמצאים בקפריסין ומסייעים בחקירה

סוכני המוסד נמצאים בקפריסין: היה כאן תכנון למשהו גדול
אילוסטרציה צילום: pexels

שופט בקפריסין האריך את מעצרו של גבר אזרי בן 38, שנעצר בניקוסיה ב-27 בספטמבר 2021, והיה מעורב לכאורה במזימת טרור נגד אנשי עסקים ישראלים.

זאת היתה הארכת מעצרו בפעם החמישית ברציפות, הארכה לשמונה ימים נוספים ללא הגשת כתב אישום. אתר Iran International מדווח, כי על פי מקורותיו, משטרת קפריסין מנהלת את החקירה כאפשרות שהאיש תכנן לבצע פיגוע טרור.

עוד דווח, כי המשטרה מצאה אקדח שהוסתר על ידי גבר פקיסטני בן 27, אחד משישה אנשים העצורים. האחרים הם בעלי אזרחות פקיסטנית, בני 27, 22 ו-32, וכן לבנוני בן 21 שנעצר ב-28 באוקטובר. נגד האזרי בן ה-38, נבדקים 11 אישומים, האיש הוא אזרח רוסי המתגורר במוסקבה, אך במקור מאזרבייג'ן.

הפקיסטני בן ה-27 היה קשור לחשוד המרכזי האזרי באמצעות רישומי טלפון. המשטרה מצאה שלושה אקדחים, אחד מהם נשק קטלני ביותר, ברשותו של האזרי כשנעצר ב-27 בספטמבר במגרש החניה של בריכת שחיה בניקוסיה.

פאניס מקרידס, עיתונאי בעיתון 'פוליטיס' בקפריסין, אמר לאתר Iran International, כי משטרת קפריסין וגורמי ביטחון נוספים המעורבים בפרשה אישרו לו כי הם "חוקרים אירוע טרור".

"כשזה מגיע לאקדח השלישי שנמצא, זה אומר שעכשיו יש לנו משהו באמת מאורגן", כך אמר העיתונאי הקפריסאי, "האנשים האלה הסתובבו בכל הערים של החלק היווני של קפריסין, כמו ניקוסיה, לימסול ופאפוס והם היו בקשר זה עם זה. אז הם הכינו משהו גדול".

העיתונאי טען שהוא יודע שסוכני המוסד נמצאים בקפריסין ו"עוזרים בתיק". עוד אמר, "כשנודע לסוכני המוסד על מתקפת הטרור המתוכננת, הם הודיעו למשטרה הקפריסאית היוונית, אנחנו יודעים שמשטרת קפריסין היוונית לאחר המידע הזה, התחילה לעקוב אחר האזרי בן ה-38 שהיה בקפריסין מתחילת ספטמבר 2021, הוא עקב אחר אנשים ונסע לחלק הטורקי של קפריסין. הוא היה בקשר עם אנשים שונים".

הוא טען שהמשטרה ביצעה את המעצר מכיוון שהחשוד "עמד להשלים את מטרותיו".

מקרידס אמר כי המשטרה ממשיכה לחקור, האם החשוד תכנן לרצוח את המיליארדר הישראלי טדי שגיא, שקיבל אזרחות יוונית קפריסאית, וכך השיג דרכון של האיחוד האירופי בשנת 2009. שגיא מדורג לפי המגזין 'פורבס', כעשיר הרביעי בישראל והונו מוערך ב-5.6 מיליארד דולר.

"המקורות שלי אמרו לי שאם איראן עומדת מאחורי זה, ואם היא רוצה לפגוע בישראל, אז איראן עלולה לפגוע בקלות באנשי עסקים ישראלים בקפריסין, שכן ההשלכות הן גבוהות, במיוחד אם מדובר במיליארדר כמו טדי שגיא", אמר מקרידס. "בואו לא נשכח שהאזרי עדיין חשוד, וההחלטה להעמיד לדין עדיין לא התקבלה, אבל כן, אולי לאזרי בן ה-38 הייתה מטרה לפגוע באנשי עסקים ישראלים בניקוסיה".

עיתונאי קפריסין ניסיון רצח טדי שגיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד