י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מה יזעזע את הקואליציה?

השר לשעבר: "התקציב - עוד מסמר בארון הקבורה הפוליטי של נתניהו"

השר לשעבר חיים רמון התייחס להשפעת העברת התקציב על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ואומר כי "הוא יכול לעשות דבר שיזעזע את הקואליציה - להודיע שאדם אחר יהיה מועמד לראש ממשלה"

השר לשעבר: "התקציב - עוד מסמר בארון הקבורה הפוליטי של נתניהו"
בנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר יותר משלוש שנים של היעדר תקציב מדינה, במהלך השבוע שעבר הצליחו חברי הממשלה להעביר את התקציב לשנים 2021-2022. האם, על פי התחזיות, אישור התקציב יאריך את תוקפה של הממשלה העומדת על כרעי תרנגולת מיום הקמתה?חיים רמון. (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, שוחח עם העיתונאי ניסים משעל ברדיו 103fm והביע את דעתו על הדברים: "זה עוד מסמר בארון הקבורה של נתניהו מבחינה פוליטית, נתניהו לא הפסיק לעשות טעויות בשנתיים שקדמו שהגדולה בהן הוא הסירוב לאשר תקציב מדינה ולקיים את הרוטציה עם גנץ. היכולת שלו לשנות את הרכב הממשלה בכנסת הזאת הוא קלוש עד לא קיים. מה שאולי יקרה - הן בחירות".

"אני לא מכיר אופוזיציה שלא הייתה לה תוכנית להקדמת בחירות", הבהיר רמון והוסיף: "נתניהו לא הצליח להשיג 61 ארבע פעמים, וגם בפעם החמישית הסיכוי שזה יקרה קטן מאוד - קטן אף יותר מהפעמים הקודמות. אז אם הוא לא יצליח להשיג 61 הוא לא ייבחר, ואם הוא שוב לא ייבחר - אני מניח שגם בליכוד יבינו את האמירה".

לטענתו של השר לשעבר: "נתניהו לא שומע לאף אחד, אבל לדעתי במצב הנוכחי הוא יכול לעשות רק דבר אחד שיזעזע את הקואליציה - וזה להודיע שאדם אחר מהליכוד יהיה מועמד לראש הממשלה. הוא ימשיך להיות יושב ראש המפלגה, כלומר האיש החזק בליכוד, כי אני לא חושב שמישהו יכול להיבחר היום בליכוד מבלי תמיכתו של נתניהו. אז רק דבר כזה יכול לערער את הקואליציה, כי הן בה שום דבר משותף אמיתי - הדבק האדיר שמחזיק אותה, דבק שלא המציאו חזק ממנו, זה האיום שנתניהו יחזור לשלטון".

לסיכום, אמר: "נתניהו מכה על חטא בעוצמה של יום כיפור על אי קיום הרוטציה עם גנץ".

עריכה: דוד זבולוני, רדיו 103FM.

חיים רמון בנימין נתניהו תקציב המדינה רדיו 103FM ניסים משעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד