י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אירוע חסר תקדים

נוסעים נמלטו מהמטוס ונמל התעופה העמוס - נסגר

אירוע חסר תקדים בספרד. בטיסה ממרוקו לטורקיה התחזה אחד הנוסעים כמי שנזקק לטיפול רפואי דחוף שמצבו מתדרדר, מה שאילץ את הטייס לנחות בספרד. עם הנחיתה זינקו 21 מהנוסעים ונמלטו דרך המדרגות. 12 עדיין נעדרים והטיסה המשיכה בדרכה כעבור 4 שעות של עצירת כלל הטיסות בשדה

נוסעים נמלטו מהמטוס ונמל התעופה העמוס - נסגר
אילוסטרציה צילום: unsplash

אחד משדות התעופה העמוסים ביותר בספרד נסגר במשך כמעט ארבע שעות ביום שישי האחרון, בעקבות ניסיון של מהגרים להיכנס למדינה באופן בלתי חוקי.

מטוס שטס מקזבלנקה שבמרוקו לאיסטנבול שבטורקיה, הוסט לפלמה דה מיורקה בספרד, לאחר שדווח על מצב חירום רפואי. כאשר המטוס נחת, 21 נוסעים ברחו על פני המסלולים, ועל פי הדיווחים בספרד, הם נמלטו מעבר לגדר המערכת.

מאוחר יותר ביצעה המשטרה מספר מעצרים, אך 12 מהנוסעים עדיין הצליחו להימלט. המשטרה חוקרת האם הבריחה של הקבוצה מהמטוס הייתה ספונטנית או מזימה להגירה בלתי חוקית. פקיד בממשלת ספרד איינה קלבו, אמר שהאירוע היה חסר תקדים עבור שדה תעופה ספרדי.

הדרמה החלה כשאנשי החירום עלו על המטוס כדי לפנות גבר מרוקאי שנמסר כי הוא במצב רפואי קשה, בעודם מבצעים את מלאכתם, 21 נוסעים רצו במורד המדרגות ונמלטו, על פי הדיווחים הם הסתתרו מתחת למטוסים חונים.

לאחר בדיקה שעבר הנוסע המרוקאי בבית חולים בספרד, התגלה כי הוא בריא לגמרי ושוחרר מבית החולים, אך נעצר בגין כניסה לא חוקית למדינה, כך דווח בספרד, נוסע שהתלווה אליו לבית החולים נעלם.

כ-60 טיסות לאומיות ובינלאומיות הופנו או עוכבו כתוצאה מהאירוע. המטוס שממנו נפלטו 21 הנוסעים של חברת 'אייר ערביה מרוקו' המשיך מאוחר יותר לטורקיה עם שאר הנוסעים, בעוד המצוד אחר הנמלטים ממנו עדיין נמשך בספרד.

ספרד עיכוב טיסה נחיתת חירום מהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד