י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בדרך למשחק הכדורגל

קרא קריאות אנטישמיות לעבר אברך חסידי על מטוס ונעצר

גבר כבן 55 נעצר בנמל התעופה סטנסטד, בריטניה, לאחר שקרא קריאות אנטישמיות לעבר אברך חסידי בשעה שהיה על מטוס | האיש שנעצר היה בדרכו למשחק כדורגל. התיעוד שפורסם עורר חלחלה ושאט נפש ומאמן הקבוצה אף גינה בפומבי את התקרית

קרא קריאות אנטישמיות לעבר אברך חסידי על מטוס ונעצר
האוהדים והאברך צילום: רשתות חברתיות

ביום שישי האחרון אישרה משטרת אסקס כי נוסע בן 55 שזוהה כמי ששר שירים מבחילים אנטישמיים לעברו של אברך חסידי על מטוס, נעצר כשירד מהמטוס.

משטרת אסקס פרסמה כי לאחר התקרית האנטישמית שהתרחשה בנמל התעופה סטנסטד ביום חמישי האחרון, המקרה טופל במהירות על ידי המשטרה. מהמשטרה נמסר. "משטרת אסקס לא תסבול גזענות או אפליה מכל סוג שהוא", כך אמר מפקד משטרת אסקס, טום סימונס, על המעצר. "לאחר שנודע על האירוע, השוטרים פעלו במהירות כדי לבצע מעצר בהזדמנות הראשונה ביותר".

דיוויד מויס, מאמן קבוצת ווסטהאם שאוהדיו שרו את השירים, גינה את הדברים, "אני ממש מאוכזב לשמוע על זה. אני בטוח שזה רק בודדים ולא חלק גדול של תומכים. אני מצטער לשמוע על זה".

דובר הקבוצה אמר: "ווסטהאם יונייטד מזועזעת מהתוכן של הסרטון המופץ ברשתות החברתיות ומגנה את התנהגותם של האנשים המעורבים, המועדון נמצא בקשר עם חברת התעופה והרשויות הרלוונטיות כדי לזהות את האנשים, אנחנו ממשיכים להיות חד משמעיים בעמדתנו, יש לנו גישה של אפס סובלנות לכל צורה של אפליה. כל אדם שיזוהה יקבל הרחקה לצמיתות מהאצטדיון".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", בתיעוד מזעזע נראים אוהדי 'ווסטהאם' שרים שירי כדורגל אנטישמיים לעבר יהודי חסידי כשהוא מתיישב בטיסה לבלגיה. האוהדים היו על המטוס לכיוון העיר גנק, שם הם שיחקו ביום חמישי האחרון.

בתיעוד ניתן לראות שבזמן שאברך לבוש בלבוש חסידי עשה את דרכו במעבר, חלק מהאוהדים שר שירים נבזיים שלא ראויים לעלות על הכתב, מילים בוטות מאד.

ראשי קבוצת וואטסאהם אמרו כי התיעוד 'מזעזע', והודיעו כי כל אדם שיזוהה בסרטון, יורחק ממשחקי הקבוצה. התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ביום חמישי בערב, עורר זעם בקרב רבים, על רקע קריאות למנוע מכל נוסעי המטוס שלקחו חלק בכך, להגיע למשחקי הקבוצה.

אנטישמיות אברך חסידי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד