כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הקדמה לנורמליזציה?

השגריר הלבנוני ליהודים: "חייבים להתאחד"

השגריר הלבנוני כינס כ-50 איש מיהודי לבנון למפגש מיוחד בשגרירות לבנון בפריז וטען כי : "כל האזרחים חייבים להתאחד כדי להציל את המדינה" | האירוע גרר תהודה רבה ואף נשמעו ביקורות רבות מצד אישים בקהילה הלבנונית בצרפת וגולשים ברחבי הרשת

השגריר הלבנוני ליהודים: "חייבים להתאחד"
לבנון, אילוסטרציה צילום: דורון הורביץ, פלאש 90

כ-50 יהודים יוצאי לבנון או בעלי שורשים בלבנון השתתפו ביום שני האחרון במפגש מיוחד בשגרירות לבנון בפריז, לאחר שהוזמנו בחודש שעבר להצטרף לאירוע על ידי השגרירות.

אתר החדשות הלבנוני 'אנאהר' כינה את האירוע "תקדים דיפלומטי בנוכחות נציגי כל המשפחות המרכיבות את פסיפס ארץ הארזים". הרב הראשי של צרפת חיים קורסיה השתתף באירוע גם כן, יחד עם יהודי לבנון המתפרשים על פני ארבעה דורות, כולל אלה שעזבו את לבנון והן אלה שנולדו מחוץ למדינה. באירוע נראו קהל של אנשים מכל הגילאים עומדים על גרם המדרגות בשגרירות, יחד עם שגריר לבנון והרב הראשי.

על פי הדיווח, חלק מהיהודים שהשתתפו באירוע עדיין מבקרים בלבנון בשל אינטרסים בהקדשים היהודיים במדינה.

אתר ג'רוזלם פוסט מדווח, כי אישה אחת בת 70 שעזבה את לבנון לפני 30 שנה, שאלה את שגריר לבנון רמי עדוואן "למה עכשיו?" כשאדוואן השיב "מדינת לבנון הפרה לפעמים את חובותיה. המדינה הזו נמצאת כרגע בסכנה, וכל אזרחיה המשתייכים לכתות שונות חייבים להתאחד כדי להצילה".

עדוואן הצהיר כי הוא רצה את האירוע כדי להראות ליהודי לבנון שהממשלה שם למענם, והוסיף כי כמה מפלגות ניסו ללחוץ עליו לבטל אותו בשל טענות שיכולות להיות "ציונים תומכים במדינת ישראל בקרב המשתתפים".

האירוע גרר ביקורת מצד אישים בקהילה הלבנונית בצרפת שטענו כי האירוע היה חלק מסדר היום של ג'בראן באסיל, ראש התנועה הנוצרית החופשית בלבנון, ונערך עבורו, למרות שאדואן הכחיש את הטענות. ואמר שזה "לטובת כל לבנון מחוץ לפוליטיקה המפלגתית".

בעוד גולשים רבים הביעו תמיכה באירוע וראו בו סימן של תקווה, רבים גם הביעו התנגדות, והזהירו כי אירוע כזה עלול להוות הקדמה לנורמליזציה עם ישראל או סתם ניסיון לפייס את מעצמות המערב בשל משברים פנימיים מתמשכים בלבנון.

לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד