י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תאונת עבודה או חיסול מכוון?

איש ביון רוסי נפל מהחלון של השגרירות בברלין ומת

קיריל ז'לו, בן ה-35, נמצא ללא רוח חיים מחוץ לבניין השגרירות הרוסית במרכז ברלין לאחר שנפל מהחלון העליון בבניין | השגרירות הרוסית סירבה לנתיחת הגופה

איש ביון רוסי נפל מהחלון של השגרירות בברלין ומת
אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר החשוד כמרגל בעל קשרים לשירות הביון הרוסי ה-FSB נמצא מת מחוץ לשגרירות המדינה בברלין. קיריל ז'לו, בן 35, נמצא ללא רוח חיים מחוץ לבניין במרכז ברלין בשעה 7:20 בבוקר ב-19 באוקטובר על ידי מאבטחים גרמנים שהופקדו להגן עליו. חובשים הוזעקו למקום אך לא הצליחו להחיות אותו.

על פי הדיווח בגרמניה, ז'לו נפל אל מותו מהקומה העליונה של הבניין, כך על פי העיתון הגרמני 'דר שפיגל', שפרסם את הידיעה על מותו ביום שישי האחרון.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי לא נמסרה סיבת מוות רשמית מכיוון שהשגרירות הרוסית סירבה לנתיחת הגופה, ולתובעים הגרמניים אין סמכויות לחקור בגלל מעמדו הדיפלומטי של ז'לו.

גופתו של ז'לו הוחזרה לרוסיה למחרת היום. השגרירות הרוסית אישרה את מותו של ז'לו מאז שהידיעה התפרסמה, היא תיארה זאת כ'תאונה טרגית' ומסרה כי היא לא תגיב יותר "מסיבות אתיות".

גם משרד החוץ של גרמניה אישר את המוות ביום שישי, אך הודיע כי אינו יכול לתת מידע נוסף בשל "סיבות פרטיות". ז'לו זוהה על ידי מספר אתרי חקירות. הם פרסמו כי הוא בנו של קצין FSB מוכר, הגנרל אלכסיי ז'לו.

ז'לו האב הוא ראש המשרד להגנה על המערכת החוקתית של ה-FSB, המשרד היה מעורב במזימות התנקשות רבות כולל הרעלתו הכושלת של מבקר הקרמלין אלכסיי נבלני. המשרד נקשר גם להרעלתו הכושלת של הסופר דמיטרי בייקוב ברוסיה ב-2019, ושתי הרעלות כושלות של הפוליטיקאי והסופר ולדימיר קארה-מורזה ב-2015 וב-2017, גם ברוסיה.

ז'לו הבן עבד רשמית בברלין כדיפלומט, אך שירותי הביטחון הגרמניים חושדים שהוא למעשה מרגל סמוי.

רוסיה ברלין סוכן סמוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד