י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאות חלקו כבוד אחרון

בד"ה: הלך לעולמו מלמד התשב"ר ואב הרבנים הבלזאיים

מאות תושבי מנצ'סטר ליוו אמש למנוחות את הרה"ח ר' דוד למפין ז"ל שהלך לעולמו בגיל 85 לאחר תקופה שסבל ממחלת הסרטן מחודש אלול האחרון. שימש כמלמד תשב"ר ונציג 'יד לאחים' בבריטניה

בד"ה: הלך לעולמו מלמד התשב"ר ואב הרבנים הבלזאיים
הרה"ח ר' דוד למפיין צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת האחרונה הלך לעולמו הרה"ח ר' דוד למפין ז"ל, מזקני וחשובי בעלזא במנצ'סטר, כשהוא בן 85 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך חודש אלול האחרון גילו הרופאים כי ר' דוד ז"ל סובל ממחלת הסרטן. ניסו להציל אותו אך לדאבון לב, בשבת החזיר את נשמתו לבוראה.

המנוח ז"ל הקים את ביתו במנצ'סטר שבבריטניה, קבע את מקום תפילתו בבית המדרש של חסידי בעלזא בעיר, והיה מזקני וחשובי החסידים בקהילה החרדית.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על יהודי שהשכים קום מדי יום ביומו, שקד על דלתות התורה גם כשתש כוחו ועל ירא שמיים שהקפיד על כלה כבחמורה בכל ימי חייו.

מסע הלוויה

ר' דוד היה מלמד תשב"ר, חינך את צעירי הצאן לתורה ועבודה וגידל דורות של יהודים יראים ושלמים.

ל'בחדרי חרדים' נודע גם כי לפני שנים רבות, כשבתלמודי התורה במנצ'סטר לא התקיימו לימודים בימי ראשון, כמנהג אומות העולם - ר' דוד כינס את הילדים החרדים וארגן מסגרת בה הילדים למדו ושקדו גם כשכל ילדי בריטניה שבתו מהלימודים.

המנוח גם שימש כנציג של ארגון 'יד לאחים'. הוא כיתת את רגליו לנדיבי העם במטרה להתרים אותם למען פעולות הארגון.

הוא הקים דורות ישרים ומבורכים, בניו וחתניו מכהנים כדיינים, רבנים ומרביצי תורה - כאשר גם בקהילת בעלזא במנצ'סטר, בנו הגאון רבי אברהם משה למפין מכהן כראש הכולל וחתנו הגאון רבי אהרן גרינפלד מכהן כרב ומו"צ קהילת בעלזא בעיר.

הלווייתו יצאה אמש (מוצאי שבת) מבית המדרש בעלזא בעיר, בהשתתפות מאות רבות של בני הקהילה היהודית. נשאו הספדים, בניו וראשי הקהילה.

ת.נ.צ.ב.ה

מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד