ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
במהלך הלילה

דרמה גדולה בעיראק: ראש הממשלה ניצל מחיסול

דרמה: מנגנוני הביטחון העיראקיים הודיעו לפנות בוקר (ראשון) כי ראש הממשלה במדינה, מוסטפא אל-כאז'ימי, היה נתון לניסיון חיסול כושל באמצעות מל"ט מתאבד

דרמה גדולה בעיראק: ראש הממשלה ניצל מחיסול
ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי צילום: דוברות רה"מ

מנגנוני הביטחון בעיראק מדווחים כי ראש הממשלה, מוסטפא אל-כאזימי, ניצל הלילה מניסיון התנקשות באמצעות מל"ט ממלוכד שתקף את ביתו בגרין זון בבגדאד, אזורי מבני הממשל והשגרירויות הזרות.

לפי הדיווחים בתקשורת הערבית כמה מאנשי האבטחה שלו נפצעו (המספרים נעים בין שלושה לעשרה). אל-כאזימי עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי: "פעלתי ואני עדיין פועל במסירות נפש למען עיראק והעם העיראקי. טילי הבוגדנות לא יניאו את הנחישות של המאמינים. שערה אחת לא זזה מהעמידה האיתנה והנחישות של כוחות הביטחון שלנו ששומרים על הביטחון של האנשים, עשיית הצדק וציות לחוק. אני במצב טוב והשבח לאללה, בין העם שלי ואני קורא לרגיעה ולאיפוק מכולם למען עיראק".

ההתפתחות הנ"ל מתרחשת אחרי סוף שבוע סוער בבגדאד שבמהלכו מפגינים מהמחנה הפרו איראני התעמתו עם כוחות הביטחון בשישי במהלך מחאתם על תוצאות הבחירות בפרלמנט בקרבת הגרין זון. בעקבות הדיווחים על כמה הרוגים בשורות המפגינים, נשמעו איומים על ראש הממשלה מצד מפקדים במיליציות הפרו איראניות.

בגדודי חיזבאללה העיראקי (מיליציה פרו איראנית) טוענים בתגובה לניסיון ההתנקשות באל-כאזימי כי אין מישהו שמוכן לאבד מל"ט בעיראק ולבזבז אותו על חיסול ראש הממשלה, אל-כאזימי. אבו עלי אל-עסכרי, הבכיר הביטחוני במיליציה המזוהה עם איראן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אין אף אחד בעיראק שיש לו רצון לבזבז מל"ט על ביתו של ראש ממשלה לשעבר. אם מישהו היה רוצה לפגוע בו, הוא היה מוצא דרכים הרבה יותר זולות ויותר בטוחות להשיג זאת". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

אחרי ניסיון החיסול, ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזימי, אמר במסר מצולם כי "בוצעה תוקפנות פחדנית נגד ביתי הלילה, אך אני במצב טוב השבח לאל וגם מי שעובד לצדו", עוד אמר: "כוחות הביטחון והצבא הגיבורים שלכם פועלים למען יציבות עיראק ומגנים עליה. הטילים הפחדניים והמל"טים הפחדניים לא בונים מולדת ולא בונים עתיד. אנחנו פועלים כדי לבנות את המולדת שלנו באמצעות מתן כבוד למדינה ומוסדותיה ויצירת עתיד טוב לכל העיראקים. על כולם ליצור דיאלוג שקט ובונה למען עיראק ועתידה".

עיראק ראש הממשלה ניסיון חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד