ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ירושלים, אביתר ונתניהו

אחרי העברת התקציב: עימותים בין ימין לשמאל בשורות הקואליציה

ימים ספורים לאחר העברת התקציב, האיום של הפלתו נמוג - ובקואליציה חוזרים להתעסק במחלוקות | ח"כ מ'מרצ' קרא לפתוח את הקונסוליה לפלסטינים, אך חה"כ אורבך הבהיר כי היא לא תקום | השר בר-לב הציע להפר את ההסכם באביתר; כהנא תקף וקרא להבין את הצד הימני 

אחרי העברת התקציב: עימותים בין ימין לשמאל בשורות הקואליציה
מרתון ההצבעות על התקציב במליאה צילום: דוברות הכנסת: נועם מושקוביץ/דני שם טוב

לאחר שדחו את העימותים והמחלוקות להעברת התקציב, בקואליציה מתעוררים הבוקר (ראשון) ליום שאחרי הפלת האיום המשמעותי לממשלה, וכעת הח"כים והשרים חוזרים להתעמת.

מעל ל-48 שעות לאחר העברת התקציב, וכבר הסוגיות של הקונסוליה והקמת המאחז אביתר עלו לשיח בין חברי הקואליציה. באגף השמאלי דוחפים לממש את האידיאולוגיה שלהם, אך בצד הימני מבקשים שיבינו אותם.

חבר הכנסת מוסי רז ממפלגת 'מרצ', שבמהלך החודשים האחרונים התעמת לא מעט עם האגף הימני, קרא להסכים לאמריקאים להקים קונסוליה לפלסטינים. יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך עקץ והודיע שדרישתו של רז לא תתקיים.

"ירושלים היא שתי הערים שאני הכי אוהב. מן הראוי שבשתיהן תהיה שגרירות אמריקאית", אמר רז בתגובה למסיבת העיתונאים אמש של בנט, לפיד וליברמן שבו השיבו לשאלות העיתונאים ואמרו שהם לא מעוניינים בפתיחת הקונסוליה.

"פעם אחרונה שבדקתי הניסיונות של השמאל לא הצליחו לפצל אותה, ב'"ה. מוסי, אל תדאג, אנחנו בקואליציה כדי לשמור על ירושלים מאוחדת. שגרירות אחת לעיר אחת", השיב אורבך.

לאחר מכן, השר לביטחון פנים עמר בר-לב ממפלגת 'העבודה' עסק במחלוקת סביב הקמת המאחז אביתר, לאחר שנמצאו עשרות דונמים כאדמות מדינה, וקרא להפר את ההסכם עם התושבים. כהנא בתגובה זעם וקרא לו להבין את האגף הימני.

‏"לא חושב שצריך להקים שם ישיבה. יישובים בלתי חוקיים צריך לפנות והפשרה הזו לא נראתה לי כבר אז", אמר בראיון לגל"צ, והציע: "יש מספיק דרכים למסמס את הסיכום שהמדינה בסופו של דבר נאלצה לעשות".

‏"הצטערתי לשמוע את דבריו של בר לב, יש החלטות ממשלה ואני מצפה שכל הצדדים יעמדו בהן. כל אחד מהשותפים בממשלה הזו ידע בדיוק לאיזו חתונה הוא נכנס, כולם מבינים מה כואב לצד השני ומשתדלים לא לדרוך על זה", הגיב לאחר מכן שר הדתות.

יצויין כי מלבד הסוגיות סביב הקמת הקונסוליה לפלסטינים, הקמת הישיבה והישוב באדמות אביתר, מחלוקות נוספות שמצפות לקואליציה הן "חוק נתניהו", שלו יש מתנגדים ב'ימינה', בניה בהתנחלויות ועוד.

עידית סילמן מאחזים מוסי רז ניר אורבך מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד