י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיוע חד פעמי

אושר בממשלה: מיליונים לעסקים שנפגעו מהקורונה

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר - אושר מענק סיוע חד פעמי בסך 60 מיליון ש"ח לעסקים שנפגעו מהתפשטות הנגיף בשנת -2020 | "ראינו כי ישנם עסקים שנפגעו בצורה משמעותית יותר במהלך שנת 2020 ולא קיבלו פיצוי הולם"

אושר בממשלה: מיליונים לעסקים שנפגעו מהקורונה
סיקור הסגר השלישי צילום: דוד כהן // פלאש 90

שרי האוצר והכלכלה אישרו היום (ראשון) בישיבת הממשלה תכנית סיוע חד פעמית לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו בעקבות הקורונה - מענק הסיוע לעסקים בהוצאות השכירות במיוחד לשנת 2020 יעמוד על כ-60 מיליון ש"ח. 

במסגרת התכנית נקבעו מספר מסלולי סיוע לעסקים שנפגעו בשל הירידה בהיקף פעילותם בתקופת הקורונה. מענק ההשתתפות בהוצאות השכירות ל-2020 מגיע לאחר בחינת הזכאויות וכמתן מענה לעסקים שנפגעו באופן חריף במיוחד במהלך השנה הקודמת. 

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר הבוקר כי לאחר ניתוחים ובדיקות שנערכו וגילוי עסקים שנפגעו בצורה משמעותית יותר במהלך שנת 2020 ולא קיבלו פיצוי הולם, "החלטנו להגדיל את המענק עבור ההוצאות הקבועות של עסקים להם עלויות שכירות משמעותיות במסגרת ההוצאות השוטפות".

במסגרת התכנית נקבע מענק הוצאות קבועות שניתן על ידי רשות המיסים. מענק זה מתבסס על סך ההוצאות הקבועות של העסקים ובכלל זה, הוצאות שכירות, ארנונה, עובדים שלא יצאו לחלת וכד'. במענק הוצאות קבועות נקבעו הגבלות על גובה המענק והיקף ההוצאות הקבועות עבורן ניתן המענק בהתאם לגובה המחזור של העסק.

עם זאת, לעסקים שונים (כדוגמת חדרי כושר) היקף המענק לא משפה על ההוצאות הקבועות שלהם, כיון ששיעור הוצאות השכירות שלהם גבוה משיעור ההוצאות המוכרות במענק של רשות המיסים.

לשם כך, הוחלט על השלמת מענק לעסקים שהיקף הוצאות השכירות שלהם עולה על 17% מהמחזור, ושבשנת 2020 הוצאות אלו היו דומות (90% לפחות) להוצאות שכירות ששילם בשנת 2019. המענק יינתן לעסקים שהיו זכאים לפחות ל-3 מענקים מרשות המיסים ושיעור הפגיעה שלהם עמד על 80% לפחות.

גובה המענק הוא 100 ₪ למטר (כפי שמופיע בחיוב הארנונה ובכפוף להסכם שכירות), ועד 120 אלף ₪ לעסק, אך סך המענקים שהתקבלו מרשות המיסים וממענק השכירות לא יעלה על המענק המקסימלי שנקבע למענק הוצאות קבועות.

המענק יופעל על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, כחלק מתכניות הסיוע לעסקים שנפגעו בעקבות הקורונה ובהם הנחה מארנונה ומענק שימור עובדים. ההגשה למענק תיפתח במהלך חודש דצמבר באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים – קישור האתר להגשת בקשות יפורסם לקראת פתיחת מועד הגשת הבקשות.

קורונה משרד האוצר משרד הכלכלה אביגדור ליברמן אורנה ברביבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד