כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אין לו לאן ללכת"

יועצי נתניהו לשעבר: הדרך שתחזיר אותו לראשות הממשלה

יועציו לשעבר של נתניהו מסבירים כי למרות המכה שספג בהעברת התקציב, לנתניהו יש הרבה כוח פוליטי עליו הוא משמר | יוסי לוי: לנתניהו אין למעשה חיים מחוץ לפוליטיקה. הוא באמת, אין לו לאן ללכת ומה לעשות" | שי בזק: "היה לו כלל כשהממשלה עושה דברים טובים לתמוך ופחות טובים להתנגד. הדרך הזאת בזמנו הביאה אותו לראשות הממשלה"

יועצי נתניהו לשעבר: הדרך שתחזיר אותו לראשות הממשלה
בנימין נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צמד היועצים הפוליטיים, שי בזק ויוסי לוי, שעבדו בעבר עם ראש האופוזיציה נתניהו, שוחחו הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסו לעתידו של נתניהו פוסט תקציב מדינה. האם נתניהו יפרוש לחייו הפרטיים, וילך על הסדר טיעון במשפטו, או לחילופין יישאר בזירה הפוליטית וינסה לשוב לכס השלטון "כמו שעשה לפני 25 שנים".

"אם נלך לנימוקים האמוציונליים לנתניהו אין למעשה חיים מחוץ לפוליטיקה. הוא באמת, אין לו לאן ללכת ומה לעשות", אמר יוסי לוי והוסיף מהיכרותו עם נתניהו כי "כל מה שאנחנו מבינים הוא מבין טוב יותר כי הוא אדם סופר אינטליגנטי הוא חי בתחושה שהוא היחיד שיכול להנהיג את המדינה ושהוא חייב להיות על ההגה. יש כאן שורה של דברים שהוא צריך להילחם בהם והמשפט הוא האחרון בהם. חוק הגבלת כהונה, חוק הנאשם בפלילים, ולהילחם על זהות היועמ"ש הבא שזה אולי הדבר החשוב ביותר".

לוי ציין כי נתניהו עומד בפני שורה של מאבקים והחשוב בהם הוא זהותו של היועמ"ש לממשלה הבא, דבר שיקבע האם תיפתח חקירה נגדו "בפרשת הצוללות, פרשת מתווה הגז, בנושא הקשרים עם בעלי ערוץ 20, בנושא גריסת המסמכים והעלמת המתנות. אתה תמיד חושש מהלא נודע, ממה שטרם נחשף".

לוי התייחס למצבו הפוליטי של נתניהו ואמר כי "כל זמן שהוא בשדה הפוליטי יש לו השפעה גדולה מאוד. הוא מצליח לשמור על גוש ברזל שיריביו טרם הצליחו לפרק למרות הסיטואציה הקשה בה הוא נמצא. יש לו כוח ולא מועט".

אך לוי ציין כי העברת התקציב היא מכה קשה לנתניהו: "ליברמן מנסה להראות לו איפה נמצא השלט הנוצץ 'יציאה' ואומר לו כי זמנו עבר. נתניהו לא רואה את הדברים האלה כך לעניות דעתי". 

שי בזק אמר כי "נתניהו יצטרך לבחור בין שתי דרכים. האחת, להישאר בפוליטיקה והשנייה להגיע לעסקת טיעון ולפרוש. יש לו לדעתי הרבה מה לעשות, אדם בן למעלה מ-70 ודאי שאפשרויות פרנסה רבות יש לו, אפשר לחיות חיים נוחים יותר". לדבריו, "אם הוא בוחר להישאר במערכת הפוליטית, הוא יכול להמשיך בדרך של האופוזיציה בתקווה שזה יפיל את הממשלה, ולנקוט בדרך אחרת שתביא אותו לאפשרות של חזרה לשם".

בזק גם מנדב עצה לנתניהו כיצד לסלול דרכו חזרה לשלטון, כמו זו שנקט בה נתניהו לפני שנים רבות: "בדרך של 'אופוזיציה ממלכתית'. היה לו כלל כשהממשלה עושה דברים טובים לתמוך ופחות טובים להתנגד. הדרך הזאת בזמנו הביאה אותו לראשות הממשלה, זה הפוך לכל ההתנהגות הפוליטית בשנים האחרונות".

בנימין נתניהו תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד