כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אנחנו דואגים לציונות הדתית"

ח"כ כלפון נגד ההתבטאויות של הרבנים: "תעמולה של נתניהו"

חבר הכנסת יום טוב כלפון התייחס ללחצים שהופעלו עליו לפני ההצבעה על התקציב, הודה שרוב הרבנים נגד הממשלה - אך טען שזה בשל התעמולה של נתניהו ולא בגלל דעתם האישית | הוא הציע לא להספיד את 'ימינה': "תנו לנו לעבוד; מי שדואג לציונות הדתית הם אנחנו"

ח"כ כלפון נגד ההתבטאויות של הרבנים: "תעמולה של נתניהו"
יום טוב כלפון צילום: מתוך פייסבוק

ימים ספורים לאחר העברת התקציב, חבר הכנסת יום טוב כלפון התייחס היום (ראשון) ללחצים שהופעלו עליו בדרישה שימנע בתקציב ויפיל את הממשלה, וטוען שדעתם של הרבנים מושפעת מ"התעמולה" של נתניהו.

כלפון סיפר שרבנים, שקיבלו טלפונים לדבריו מסביבתו של ראש האופוזיציה, ניסו ללחוץ עליו להצביע נגד התקציב וטען שדעתם נגד הממשלה הושפעה מהתעמולה של יו"ר 'הליכוד'. בנוסף, אמר שמפלגתו היא שדואגת לציבור הסרוג וכי לא כדאי להספיד אותם.

‏"רבנים שקיבלו שיחות מיועצי נתניהו פנו אליי כדי לנסות להשפיע עליי", אמר בראיון לרדיו 103fm. "רוב הרבנים לא תומכים בממשלה כי גם הם מקבלים את התעמולה של נתניהו. רוב הרבנים לא תומכים בתקציב, חלקם לא תומכים בכלל בזה שאני בממשלה, אבל הם לא יתבטאו בנושא בפומבי".

"הפגישה הייתה בין שני אנשים מהימין, כשאחד מהם אומר לשני שהוא יכול להציל את הימין והשני מבקש ממנו להגיד מה זה בדיוק ימין", התייחס הח"כ מ'ימינה' לפגישה עם נתניהו.

בנוסף, התייחס למצב הפוליטי של מפלגתו: "הספידו את 'ימינה' כבר כמה פעמים, ואחרי שהיא לא עברה אמרו שבנט ושקד יוצאים לפנסיה. שנה אחרי זה נתניהו החליט לפרק את גוש הימין ולהשאיר את ימינה באופוזיציה".

"מאוד קל לדבר על הציונות הדתית, לא ראיתי שהמפלגה עברה מ־6 ל־14 מנדטים בסקרים. אם כל הציונות הדתית נגד הממשלה, אז איך המפלגה של סמוטריץ' לא עולה בסקרים? תנו לנו לעבוד", הציע.

כזכור, בשבוע שעבר חשף הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' ארי קלמן כי כלפון נועד ביום רביעי עם הרב מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים, שאישר לו לתמוך בתקציב. שני הצדדים הכחישו.

יום טוב חי כלפון מפלגת ימינה תוצאות הבחירות לכנסת ה-22 תקציב המדינה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד