כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השלכות נרחבות

הנזק העצום שגרמו הנוצרים, המחופשים לחרדים, בלתי נתפס

'בחדרי חרדים' חושף בחודשים האחרונים עוד ועוד משפחות נוצריות שנטמעו להן בתוך קהילות חרדיות ברחבי העולם, באצטלא של רב, מוהל, סופר סת"ם ועוד. אולם בעקבות חשיפת זהותם האמתית מתמודדות משפחות יהודיות רבות עם ההשלכות. בריתות מחדש לילדיהם ועוד

הנזק העצום שגרמו הנוצרים, המחופשים לחרדים, בלתי נתפס
ברית מילה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

למרות העובדה שמספר משפחות נוצריות עלו לישראל במרמה, ממשלת ישראל לא נקטה כל צעד לשלילת אזרחות המשפחה, ולא פעלה לגרש אותן.

משפחות חרדיות רבות נותרו במצבים מסובכים ונזקים הלכתיים שהותירו המשפחות הנוצריות ושעליהם לתקן בעקבות גילוי מוצאם האמיתי של אותם "רבנים" ובעלי מלאכה, כגון ברית מילה, מכירת תפילין ומזוזות, פדיון הבן, שחיטה כביכול כשרה, וקבורה של נוצרית בתוך חלקת חרדים.

שאנון נוסן, יו"ר ארגון 'בינינו', מספרת ל'בחדרי חרדים' כי "הרב הראשי הרב יצחק יוסף, פעל להוציא את גופתה של אמנדה אלכוהן מבית הקברות, אבל לא הייתה תגובה רשמית של הממשלה". אמנדה היתה אשתו של המיסיונר מיכאל אלכוהן, שהתחזה לחרדי והתגורר בגבעה הצרפתית ונפטרה ממחלה לפני שנחשפה זהות המשפחה האמתית והיא נקברה בבית קברות יהודי בירושלים.

"הגילוי על כך גרם לרבים מתושבי הגבעה הצרפתית להיזהר ממשפחות חדשות", אומרת שאנון נוסן ל'בחדרי חרדים'. "עבור הקהילה בכלל יש תחושה חזקה של בגידה וחוסר רצון לעזור לאף אחד בעתיד כמו שהם עזרו למשפחת אלכוהן".

שאנון מספרת על רב מהקהילה הבוכרית של העיר פיניקס שבמדינת אריזונה בארה"ב, שחתם על "מסלול גיור מהיר ליהדות, בתמורה לשכר טרחה גבוה של עד 50,000 דולר".

עוד היא מספרת בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בסופו של דבר, השמועות על מעשי הרב משכו את תשומת לבם של רבנים בכירים של הקהילה, בשנת 2012 פרסמו רבני העדה הבוכרית אזהרה פומבית חסרת תקדים כי לא ניתן לסמוך על אותו רב, וביטלו רשמית את הסמכתו לרבנות".

לפני מספר שנים, הזהיר רב מקומי של קהילת חב"ד, את הרב המקומי מפני בני הזוג הנוצרים, ואמר לו שהם נוצרים אוונגליסטים המתחזים ליהודים שומרי תורה מצוות, ושכנראה יש להם כוונות מרושעות לחדור לקהילה היהודית. מסיבות לא ידועות, אותו רב בחר להעלים עין מהמידע. הוא אפשר והקל על בני הזוג, ואף העניק לאבי המשפחה תואר רב.

שאנון נוסן מספרת כי בעקבות אותו מיסיונר. מתברר כי האיש שהתחזה לרב חרדי, ביצע בשנים האחרונות בריתות מילה לכמה וכמה ילדים חרדיים, ועכשיו הם נאצלו לעבור שוב ברית מילה כדת וכדין. הרב טוביה סינגר מירושלים, המתמחה בסיוע של הוצאת יהודים שהגיעו רח"ל לכנסיות, מטפל באותן משפחות. ומלווה אותן בימים הקשים הללו.

שאנון נוסן, מארגון 'בינינו', מי שעומדת מאחורי חשיפת מיסיונרים ברשתות החברתיות, אומרת גם היא ל'בחדרי חרדים' כי המצב בקהילות החרדיות בעייתי, "בגלל שהן בלי אינטרנט, הן לא יודעות ממי להיזהר, ולכן אנחנו עושים מאמצים גדולים לגלות את המיסיונרים בתחפושת חרדית, המיסיונרים יודעים כי החרדים בלי אינטרנט, ומנצלים את המצב".

נוצרים מתחזים לחרדים שאנון נוסן ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד