כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חורים בגזירה של ליברמן

בג"צ המעונות: המדינה תסבסד אברכים לומדי רבנות

הממשלה מצמצמת את שלילת הסבסוד לאברכים במעונות יום, שיזם שר האוצר ליברמן. בתשובת המדינה שהוגשה הערב לבג"ץ, נכתב כי לומדי רבנות ודיינות בישיבות ימשיכו להנות מסבסוד לילדים, שכן מדובר בהכשרה מקצועית לכל דבר ועניין | יוקם מנגנון לפיקוח על תלמידים אלה

בג"צ המעונות: המדינה תסבסד אברכים לומדי רבנות
הגרב"ד פוברסקי בשיעור כללי צילום: יעקב כהן

לאחר דחיות רבות, השיבה הערב (ראשון) המדינה לעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, בדבר גזירת המעונות שטענו לרקע של אפלייה והעלו טענות משפטיות נוספות.

במסגרת תשובת המדינה הודיעו, בין היתר על שינוי שיקל מעט על הגזירה, כך שלומדי רבנות ודיינות יוכרו לצורך סבסוד במעונות, שטענות על שאר האברכים נדחו על ידי המדינה ויוכרעו על ידי שופטי בג"צ.

בהחלטה נכתב כי לאחר דיונים רבים שהתקיימו, הוחלט כי: "שיקולים משפטיים הובילו למסקנה, כי יש מקום לכלול את לומדי הרבנות והדיינות במסגרת מבחני התמיכה נשוא העתירות, בכפוף לקביעת תנאים מסוימים להבטחת קיום התכלית התעסוקתית".

עוד הוסיפה המדינה וכתבה כי: "נוסחם הסופי של אותם תנאים טרם אושר וכי המדינה תגיש את הנוסח הסופי במועד הדיון". כאשר כאמור שאר הטענות נגד הסבסוד הכולל לכלל האברכים נדחו על ידי הפרקליטות בתשובת המדינה.

במענה לתשובה, מסרו באי כח העותרים, עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן: "אנו עדים לכך שהמדינה הודתה, הלכה למעשה, בכך שנפלו פגמים של ממש בהחלטה המקורית של שר האוצר, וכעת היא מנסה לתקן את הנחוץ תיקון ולכלול את הלומדים לרבנות ודיינות כזכאים לסבסוד "בתנאים מסויימים", אך טרם פרסמה את אותם תנאים. מבעד לכך, אנו סבורים שנפלו פגמים נוספים בקבלת ההחלטה, אשר עשויים להביא לבטלות ההחלטה, עליהם נרחיב במהלך הדיון".

פורום "תורתם אומנותן", המאגד למעלה מ-200 נשות אברכים בציונות הדתית לתשובת המדינה, הגיבו: "אנחנו מזועזעות עד עמקי נשמתנו מהאמירה שיצאה אמש מממשלת ישראל. אמש הושלכו כל הערכים לפח. אוי לבושה. עמדת המדינה אתמול היא חרפה לממשלת ישראל".

"נתנו אמון בהבטחות - אך התאכזבנו עמוקות. ציפינו שלומדי התורה יושוו לכל הפחות לכלל הסטודנטים ויקבלו סבסוד - ככל סטודנט - בשנות לימודיהם הראשונות", הוסיפו.

הן קראו: "אנחנו קוראות לממשלה לנצל את חלון ההזדמנויות האחרון שנשאר עד לדיון בבג"ץ ביום רביעי ולהודיע על תיקון מיידי לקריטריונים כך שיבטא כבוד בסיסי לתורה וללומדיה, גם אם הם אינם משתייכים לאוכלוסיית הבוחרים של שר האוצר".

אברכי כולל מעונות יום גזירת המעונות סבסוד צהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד