כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עזבו את שקית ההקאה

סובלים מבחילות בנסיעה? הטיפים הפשוטים

סוף לתחושת הבחילה בנסיעה: כמה טיפים פשוטים וקלים ליישום - שיישנו את הנסיעה - ממעיקה לנעימה | מהו הגורם לתחושה? ואיך להימנע ממנו?

סובלים מבחילות בנסיעה? הטיפים הפשוטים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מי מאיתנו לא סובל מדי פעם מבחילות בעת הנסיעה?. בעקבות התופעה השכיחה, בעיקר בקרב ילדים אך לא רק, התייחס הד"ר איתי גל לנושא ונתן כמה טיפים - איך נימנע מחיפוש אחר שקית הקאה ונוכל לנסוע רגועים ובטוחים.

לדבריו של הד"ר גל בפינתו ב'ערוץ 13', התופעה השכיחה של הבחילות נגרמת כתוצאה 'מקצר במוח', "כשאנחנו יושבים במכונית וקוראים ספר או שולחים הודעות בסלולר, המוח מתרכז בחפץ שהוא לא בתנועה - אך מצד שני הנוזל באוזן שתפקידו לשמור על שיווי המשקל - מרגיש שאנחנו נוסעים". 

גל מסביר, שכתוצאה מהמצב המתואר לעיל, מתקיימת חוסר התאמה בין האותות שמשודרים במוח וזה - משפיע על מרכז הבחילה.

"השיטה הטובה ביותר למנוע את הבחילות זה להביט אל האופק", מציין גל "אצל פעוטות וילדים שווה למקם את הכיסא כך שהם יוכלו להביט החוצה".

אך זאת לא הדרך היחידה. דרך מועילה נוספת שמציין גל היא פשוט לפתוח חלון; "ריחות של מזון ועשן סיגריות מחריפים את תחושת הבחילה". בנוסף, לפני הנסיעה שווה להכניס לגוף משהו קליל כי קיבה ריקה יכולה להחמיר את התחושה המעיקה. 

עוד מסביר הד"ר איתי גל, כי בעת הנסיעה עדיף להימנע כמה שאפשר מחרקות של הרכב "עצירות פתאומיות מקשות על התיאום בין הנוזל באוזן - למוח, מה שעלול להפעיל שוב את תחושת הבחילה". 

בחילות בנסיעה הקאה בנסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד