כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יפילו את הממשלה?

חברי 'מרצ' מאיימים: "הגענו לקצה גבול השתיקה שלנו"

שני חברי הכנסת ממפלגת 'מרצ' מאיימים על שלימות הממשלה, ודורשים לעצור את תוכנית בנייה בבקעת הירדן באופן מיידי, כשההחלטה על כך צפויה לעלות לישיבת הממשלה הקרובה. "חוזקה של הממשלה הזו הוא בקידום הדברים עליהם נוכל להסכים יחד, ההחלטה הזו רחוקה מכך". הם כותבים לראש הממשלה ולשר השיכון

חברי 'מרצ' מאיימים: "הגענו לקצה גבול השתיקה שלנו"
אלקין עם בנט ולפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות יוזמה של שר השיכון זאב אלקין ממפלגת 'תקווה חדשה', להביא לאישור הממשלה בנייה נוספת בבקעת הירדן, נציגי 'מרצ', חברי הכנסת מוסי רז וגבי לסקי מאיימים על שלימות הממשלה, ודורשים לעצור את התוכנית באופן מיידי.

חברי 'מרצ' פנו במכתב לשר אלקין ולראש הממשלה נפתלי בנט, וציינו כי יוזמת שר השיכון לבניית 1,500 דירות בבקעת הירדן נוגדת להסכמים הקואליציוניים, הטענה היא שמדובר בתוכנית בנייה "בשטחים הכבושים".

"התכנית למעשה תכפיל את מספר המתנחלים באיזור מרוחק זה. מדובר על החלטה מסוכנת, שעשויה להגביר את המתיחות באיזור, ולפגוע בסיכוי העתידי לשלום", נכתב בפנייה לשר אלקין ולראש הממשלה בנט.

עוד נכתב, "בהודעותיך לתקשורת תיארת את איזור הבקעה כאיזור המצוי בקונצנזוס. התיאור הזה רחוק משמעותית מהמציאות. איזור הבקעה לא צפוי להיות חלק מישראל עם הגעה להסכם קבע עם הפלסטינים, ובניה בו היא מכשול להסכם כזה".

מדובר בעימות נוסף בין מחנה הימין למחנה השמאל הקיצוני בתוך אותה ממשלה צרה על חודו של קול על שמונת המפלגות המרכיבות אותה. חברי הכנסת של 'מרצ' מתייחסים להחלטה כמי שתסכל הסכם שלום עם הפלסטינים למרות שלפי המפגלות הימניות אין בכלל דיבור עם הפלסטינים.

עוד כותבים חברי הכנסת רז ולסקי ומחדדים את ההבדלים בתוך הממשלה, "חדשות לבקרים אנחנו שומעים על תקריות אלימות בהן מתנחלים תוקפים רועים פלסטיניים באיזור הבקעה או מגרשים אותם מאדמתם. תוספת של בניה ומתנחלים באיזור עשויה להגביר עוד יותר את המתיחות באיזור המתוח גם כך".

לסיום משגרים שתי חברי סיעת 'מרצ' איום, שלמעשה מחזיקים את הממשלה במסגרת היותה ממשלה צרה, "הגענו לקצה גבול השתיקה שלנו". נכתב, "חוזקה של הממשלה הזו הוא בקידום הדברים עליהם נוכל להסכים יחד, ההחלטה הזו רחוקה מכך".

מרצ מוסי רז גבי לסקי זאב אלקין בקעת הירדן משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד