כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
זמן יעילות מנת "הבוסטר" נחשף

שאלת השאלות: האם נזדקק מתישהו לחיסון רביעי?

השאלה שנשאלת רבות מאז פתיחת מבצע "מנת הבוסטר" היא, האם זו בהחלט המנה האחרונה או שבקרוב נזדקק לחיסון רביעי וחמישי | על פי נתוני מחקר שערך בית החולים שיבא מתגלים כמה ממצאים חשובים ומעודדים | רמת ואיכות הנוגדנים, ואורך זמן יעילות החיסון

שאלת השאלות: האם נזדקק מתישהו לחיסון רביעי?
חרדי מתחסן מפני הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במחקר שעורכים בבית החולים שיבא בתל השומר לגילוי יעילות החיסון השלישי, מתגלים ממצאים חיוביים. על פי הדיווח של כתבת 'חדשות 12' עמליה דואק, במחקר שעורך בית החולים הממשלתי הגדול בישראל, עולה כי השפעת מנת "הבוסטר" עולה לתשעה עד עשרה חודשים מקבלתו, זמן שעוד יכול לעלות. 

נתוני המחקר הראשוניים צפויים להתפרסם בעוד כחודש, אך בינתיים ממצאיו מעלים כי רמת הנוגדנים בקרב אלו שהתחסנו בו, גבוהה יותר וכן גם איכותם - בהשוואה למנות הראשונות והשניות, שגם אודותם עקבו במכון המחקר של בית החולים. 

השלכות הממצאים החדשים, צפויות להשפיע על מבצע חיסון הילדים אם אכן יאושר ע"י מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש. כך שיעדיפו במשרד הבריאות לרווח את המבצע במטרה למנוע את קריסת החסינות בקרב הילדים לאחר תום יעילות החיסון. 

בתוך כך, ביום רביעי בערב צפוי הצוות לטיפול במגיפות לקיים דיון, שבו ככל הנראה יכריעו האם להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות לצאת למבצע חיסון הילדים. נכון לעכשיו, הדיון ברביעי הקרוב, בשונה מקודמו אינו צפוי להתקיים בשידור חי, מחשש להסתה של מתנגדי החיסונים כנגד החברים בוועדה. 

קורונה חיסונים שיבא תל השומר בוסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד