כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא מגישים בקשות

סיוע לעולי תימן: אלה הסכומים הנמוכים ששולמו

אחרי כל הדרישות למתן פיצויים למשחות עולי תימן - כמעט ולא הוגשו בקשות לקבלת סיוע. עד כה שולמו פיצויים בהיקף של 1.5 מיליון שקל בלבד, פחות מאחוז אחד מתוך 166 מיליון שקל שהוקצו

סיוע לעולי תימן: אלה הסכומים הנמוכים ששולמו
יהודי תימן, אילוסטרציה צילום: צור שזיף

אחרי כל הדרישות למתן פיצויים למשחות עולי תימן, המזרח והבלקן, שעניין ילדיהם נדון במסגרת ועדות מיוחדות - כמעט ולא הוגשו בקשות לקבלת סיוע. כך פורסם הערב (ראשון) ב'ווינט'.

נתוני משרד האוצר מגלים כי מאז שהחל המתווה, ב-1 ביוני 2021, נרשם מיעוט פניות בבקשה לפיצוי - רק 560 בקשות. עד כה שולמו פיצויים בהיקף של 1.5 מיליון שקל בלבד, פחות מאחוז אחד מתוך 166 מיליון שקל שהוקצו.

בדיווח נטען כי משרד האוצר מצפה, לאחר הדרישות החוזרות ונשנות, שיוגשו עוד פניות לקבלת הכספים אחרי שנעשה מאמץ להקציב כסף גדול כדי להיענות לבקשות שאינן מגיעות. באוצר הדגישו היום שהזמן הולך ואוזל, וניתן להגיש תביעות לפיצוי רק עד ה-30 בנובמבר 2021, דהיינו עוד 23 ימים בלבד.

בהחלטת הממשלה נקבע כי משפחת ילד שנפטר זכאית לתשלום כספי בסך של 150 אלף שקל, ומשפחת ילד שלא נמצא ממצא שיכול להעיד על גורלו זכאית לתשלום כספי בסך של 200 אלף שקל.

בני משפחות, שעניין ילדיהן נדון באחת משלוש הוועדות (ועדת בהלול-מינקובסקי, ועדת שלגי או ועדת קדמי), ומסקנת הוועדה האחרונה בעניינו של אותו ילד הייתה כי הילד נפטר או שלא נמצא ממצא שיכול להעיד על גורלו.

בעבר נטען כי קיימות אלפי משפחות המשתייכות לקטגוריות הללו, אך כאמור מספר הפונים נמוך במיוחד, ובסוף החודש מסתיימת האפשרות להגיש את הבקשות לקבלת כספי הפיצויים.

עולי תימן פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד