י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עורר זעם

צפו: הקוף נאלץ לעשן סיגריה בגן החיות: "כדי להעלות המודעות"

תיעוד שפורסם ברשתות החברתיות בסין ובו נראה קוף צעיר מעשן סיגריה ולאחר מכן צונח לאחור, מעורר סערה וזעם בקרב הגולשים. בהנהלת גן החיות טענו שמדובר בקמפיין להעלאת המודעות לסכנת העישון 

צפו: הקוף נאלץ לעשן סיגריה בגן החיות: "כדי להעלות המודעות"
הקוף המעשן צילום: צילום מסך

גן חיות בסין עורר את זעמם של ארגוני בעלי חיים, לאחר שהכריח קוף צעיר לעשן סיגריה מול מצלמה כחלק מקמפיין כביכול שנועד לבריאות הציבור.

פארק חיות הבר 'הנגשאוי' במחוז הביי בסין, פרסם סרטון של הקוף בשם בנג'ין, מעשן סיגריה. בסרטון נשמעת עובדת הגן מושכת את הסיגריה מפיו ומספרת על החיה ואומרת כי העישון מזיק לבריאות.

שומרי גן החיות טענו להגנתם שהם צילמו את הסרטון כדי להעלות את המודעות הציבורית נגד עישון, והוסיפו כי הקופים בדרך כלל אינם מעשנים ולא מדובר בהרגל קבוע שמגישים סיגריות לקופים כי אם במקרה חד פעמי שנועד כאמור להעלות מודעות נגד עישון.

בעלי גן החיות לא הגיבו על התקרית, אך גולשים ברשתות החברתיות הסיניות זעמו על פארק חיות הבר, ואמרו שהסרטון אכזרי. אחד הגולשים כתב שנראה כי הקוף ניזוק מהעישון: "הוא נפל על הגב כאילו היה מסוחרר וחולה". אחר הוסיף: "גן חיות צריך לדעת טוב יותר שאסור לעשות את זה. הם אמורים לדאוג לבעלי חיים". הקוף נראה משפשף את עיניו ונופל על גבו לאחר השאיפה מהסיגריה.

מינהל המזון והתרופות האמריקני אמר כי בעלי חיים שנחשפו לעישון סיגריות, נמצאים בסיכון גבוה למחלות כמו דלקת ריאות, בעיות עיניים, מחלות לב וסרטן.

קוף עישון סיגריה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד