י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החלטה דרקונית

סטודנטים יהודים מבקרים את ההחלטה לקבל תרומה מפאשיסט ידוע לשמצה

קבוצות סטודנטים יהודים מבקרים את ההחלטה של ​​אוניברסיטת אוקספורד לקבל תרומה ממשפחתו של הפאשיסט הבריטי הידוע לשמצה אוסוולד מוסלי

סטודנטים יהודים מבקרים את ההחלטה לקבל תרומה מפאשיסט ידוע לשמצה
אוניברסיטת אוקספורד צילום: Pixabay

קבוצות סטודנטים יהודים באוניברסיטת אוקספורד מתחו ביקורת חריפה על החלטת האוניברסיטה לקבל תרומה ממשפחתו של מנהיג פאשיסטי בריטי ידוע לשמצה, ואמרו שקבלת התרומה "משמשת להנצחה ולהערצה של מורשתו".

הטלגרף הבריטי דיווח, כי אוניברסיטת אוקספורד קיבלה תרומה של 8.1 מיליון דולר מקרן צדקה שמקס מוסלי קיבל ירושה מאביו אוסוולד הפשיסט.

אוסוולד מוסלי היה מנהיג איגוד הפשיסטים הבריטי, שבמהלך שנות ה-30 היה החלוץ של הימין הקיצוני בבריטניה ותומך נלהב של תנועות פשיסטיות ברחבי אירופה, כולל המפלגה הנאצית. מוסלי היה אנטישמי גלוי ותומכיו התעמתו עם פעילי שמאל ויהודים ב-1936.

האגודה היהודית של אוניברסיטת אוקספורד, מתחה ביקורת על החלטת האוניברסיטה לקבל את התרומה, האגודה פרסמה הצהרה שבה נאמר כי הם "מודאגים מהחדשות שאוניברסיטת אוקספורד וחלק מהמכללות המרכיבות אותה קיבלו תרומות מהקרן". עוד נאמר, "שם משפחת מוסלי הוא שם נרדף לפשיזם ואנטישמיות בבריטניה, ההחלטה של ​​האוניברסיטה להקדיש לו שם משמשת הנצחה והערצה של מורשת מוסלי".

הסטודנטים קבלו כי לא התייעצו עם הסטודנטים היהודים של אוקספורד, "זה לא מתחשב וזה לא הולם", נאמר בהצהרה. "כמוסד השואף לקדם סביבה מכילה לכולם, אנו מקווים שאוניברסיטת אוקספורד והמכללות המעורבות ישקלו מחדש את עמדותיהם", אמרו.

סטונדטים אוקספורד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד