י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר נסיגת ארה"ב

טראמפ מזהיר מהשתלטות סין על בסיס חיל האוויר

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הזהיר כי סין עלולה להשתלט על בסיס האוויר שננטש בקאבול אפגניסטן לאחר שצבא ארה"ב נטש אותו במהלך נסיגת ארה"ב

טראמפ מזהיר מהשתלטות סין על בסיס חיל האוויר
ג' ביידן/דולנד טראמפ צילום: מתוך פייסבוק/דוברות הבית הלבן

הנשיא לשעבר טראמפ האשים את הבית הלבן ביידן בניסיון לטאטא את הנסיגה הכאוטית מאפגניסטן, המדינה שסועת המלחמה, מתחת לשטיח. "הם לא מדברים על זה יותר, הם לא מדברים על זה בכוונה", אמר טראמפ ל"פוקס ניוז" בראיון ביום ראשון. "זה היה כל כך גרוע, יומיים שלושה אחרי שזה נגמר הם הפסיקו אפילו להזכיר את זה".

"מה שהם עשו עם מה שנקרא 'נסיגה', שהייתה באמת 'כניעה', מה שהם עשו, זה היה הדבר הכי מביך, נורא, ואני לא יודע אם אי פעם אנחנו נתאושש מזה מבחינה פסיכולוגית", אמר.

כזכור טראמפ תיווך בהסכם עם הטליבאן בשנת 2020 ליציאת צבא ארה"ב מאפגניסטן, שיסיים את מעורבותה של ארה"ב במלחמה שנמשכה 20 שנה והפחתת מספר החיילים במדינה.

"אל תשכח, אני זה שהורדתי את זה ל-2,500 חיילים", אמר. "גם אני הייתי בחוץ, אבל היינו יוצאים עם כוח, היינו יוצאים עם כוחות". הנשיא לשעבר אמר שהוא תכנן את הנסיגה ל-1 במאי 2021, והוא היה מחזיק בשליטה של הכלא הצבאי בבסיס האווירי שבו הוחזקו אסירי דאעש.

לאחר שארה"ב נטשה את בסיס חיל האוויר ביולי, חמושים של הטליבאן שיחררו אלפי מחבלים של דאעש מהכלא, כולל המחבל המתאבד שרצח 13 חיילים אמריקאים כולל כ-170 אזרחים מחוץ לשדה התעופה בקאבול באוגוסט האחרון.

"היינו שומרים על הבסיס כי זה ליד סין, וזה במרחק שעה מהמתקן הגרעיני שלהם, וגם על זה ויתרנו, ועכשיו סין הולכת להשתלט על הבסיס".

טראמפ האשים את ממשל ביידן בביצוע "טעות טקטית הרת אסון" על ידי הוצאת חיילים אמריקאים לפני פינוי אזרחים אמריקאים ובעלות ברית אפגניים. כזכור בהיעדר כוח אמריקאי בשטח, צעדו הטליבאן לתוך הבירה קאבול והפילו את ממשלת אפגניסטן ללא יריה אחת.

טראמפ אמר כי "היינו מוציאים את כל האנשים, היינו מוציאים את כל הציוד שלנו, לא היו לנו חיילים מתים, לא היו לנו חיילים חסרי ידיים ורגליים, הגיע הזמן לצאת החוצה, אבל הדרך שבה ביידן יצא הייתה הרת אסון", אמר טראמפ.

דונלד טראמפ סין חיל אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד