י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מגלגלים את האחריות

ניסיון ההתנקשות בנשיא עיראק: איראן מתחמקת מאחריות

איראן מנסה להרחיק את עצמה ממתקפת המל"ט וניסיון התנקשות בנשיא עיראק אך פרשנים רבים במערב, חלקם יוצאי איראן, טוענים כי איראן עומדת מאחורי התקיפה

ניסיון ההתנקשות בנשיא עיראק: איראן מתחמקת מאחריות
ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי צילום: דוברות רה"מ

ניסיון ההתנקשות בנשיא עיראק: התגובות הרשמיות האיראניות למתקפת המל"ט על מעונו של ראש ממשלת עיראק נועדו להסיט את כל האשמה מהם ולהפנות אצבעות לעבר כוחות לא ידועים.

גולשים ברשתות חברתיות באיראן תיארו את תגובות הממשלה לתקרית, כדרך להרחיק את איראן מאור הזרקורים.

ערוץ הטלוויזיה Iran International מדווח, כי בדרך כלל משרד החוץ האיראני הוא הראשון להגיב לתקריות מסוג זה, אך דובר המשרד לא היה כל כך מהיר ביום ראשון, ותגובתו הגיעה שעות אחרי אמצע היום בטהראן. הדובר סעיד חטיבזאדה גינה בחריפות את התקיפה וחזר על ההודעות הקבועות של איראן בדבר "התמיכה של טהראן בהמשך השלום והיציבות בעיראק". אך פרשנים רבים במערב, חלקם יוצאי איראן, טוענים כי איראן עומדת מאחורי התקיפה של ראש ממשלת עיראק, דרך אחת המיליציות הפרו-איראניות שהיא מחמשת בעיראק.

כזכור,/ ראש הממשלה העיראקי, מוסטפא אל-כאזימי, ניצל בלילה שבין שבת לראשון מניסיון התנקשות באמצעות מל"ט ממלוכד שתקף את ביתו בגרין זון בבגדאד, אזורי מבני הממשל והשגרירויות הזרות. לפי הדיווחים בתקשורת הערבית כמה מאנשי האבטחה שלו נפצעו (המספרים נעים בין שלושה לעשרה). אל-כאזימי עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי: "פעלתי ואני עדיין פועל במסירות נפש למען עיראק והעם העיראקי. טילי הבוגדנות לא יניאו את הנחישות של המאמינים. שערה אחת לא זזה מהעמידה האיתנה והנחישות של כוחות הביטחון שלנו ששומרים על הביטחון של האנשים, עשיית הצדק וציות לחוק. אני במצב טוב והשבח לאללה, בין העם שלי ואני קורא לרגיעה ולאיפוק מכולם למען עיראק".

אחרי ניסיון החיסול, ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזימי, אמר במסר מצולם כי "בוצעה תוקפנות פחדנית נגד ביתי הלילה, אך אני במצב טוב השבח לאל וגם מי שעובד לצדו", עוד אמר: "כוחות הביטחון והצבא הגיבורים שלכם פועלים למען יציבות עיראק ומגנים עליה. הטילים הפחדניים והמל"טים הפחדניים לא בונים מולדת ולא בונים עתיד. אנחנו פועלים כדי לבנות את המולדת שלנו באמצעות מתן כבוד למדינה ומוסדותיה ויצירת עתיד טוב לכל העיראקים. על כולם ליצור דיאלוג שקט ובונה למען עיראק ועתידה".

ניסיון התנקשות עיראק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד