י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תלונה על מנדלבליט

ההצבעות הכפולות: דרישה לפתוח בחקירה נגד קארה

ארבעה חודשים לאחר ההצבעה הכפולה של חבר הכנסת אביר קארה ממפלגת ימינה, חבר הכנסת דודי אמסלם הגיש עתירה לבג"צ נגד היועמ"ש כדי שיפתח בחקירה ויעמיד לדין את קארה

ההצבעות הכפולות: דרישה לפתוח בחקירה נגד קארה
אביר קארה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת דודי אמסלם מ"הליכוד" הגיש הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ נגד היועמ"ש מנדלבליט כדי שיפתח בחקירה ויעמיד לדין את חה"כ אביר קארה בנוגע לפרשת ההצבעה הכפולה.

בעתירתו, מבקש אמסלם צו על תנאי המורה למשיב להתייצב וליתן טעם מדוע לא יורה לאלתר על פתיחת חקירה והעמדתו לדין של חבר הכנסת אביר קארה בגין עבירה של זיוף, וכן צו שינתן לאחר הצו על תנאי שיהפוך את הצו על תנאי למוחלט.

"מטרת העתירה להביא את המשיב לפעול כפי חובתו ועל פי סמכותו כדי לחקור ולהעמיד לדין את חבר הכנסת אביר קארה בגין עבירות חמורות שעבר במעשה אקטיבי", מסר אמסלם, "מחדלו של המשיב מלפעול כפי שהוא מחוייב בעניין פוגע פגיעה חמורה בשלטון החוק, בקונסטיטוציה".

"העתירה באה, בין היתר, למנוע מהמשיב לשקול שיקולים זרים לרבות התערבות בעניינים פוליטיים ולחייבו לפעול לאכיפה שיוויונית, יעילה והוגנת של הדין".

לדבריו, "מחדלו של המשיב מלפעול כחובתו ועל פי סמכותו ותפקידו והימנעותו או התעכבותו מלהורות על פתיחת חקירה והגשת כתב אישום כנגד חבר הכנסת אביר קארה מביאים לפגיעה חמורה בשלטון החוק, בעקרון השוויון, באמון הציבור בשלטון, באמון הציבור ברשות המחוקקת ברשות המבצעת ובמערכת אכיפת החוק ובמערכת המשפטית".

אביר קארה אביחי מנדלבליט דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד