י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפתרון לרכישת נכס

"הלוואת בלון תיתן לכם אוויר לנשימה"

באלו מקרים כדאי לקחת הלוואת בלון? מה ההבדל בין הלוואת בלון חלקית להלוואת בלון מלאה? ומה ההבדל בין הלוואת בלון להלוואת גרייס? כל מה שצריך לדעת על הלוואת בלון 

"הלוואת בלון תיתן לכם אוויר לנשימה"
הלוואת בלון צילום: freepik

הצורך בתזרים מזומנים הוא אבן יסוד בהתנהלות של כל עסק או משק בית משפחתי. לעיתים רבות, לקיחת הלוואה רגילה מהווה פתרון חלקי, אולם הצורך בלהחזיר את ההלוואה מידי חודש, בתוספת הריבית, מכבידה על סך ההחזרים החודשי.

למקרים מעין אלו, קיימת אופציה של הלוואת בלון. היא מאפשרת ללוקח ההלוואה, לרוב ל-24 חודשים, אפשרות להשתמש בכספי ההלוואה ולהחזירה רק בחלוף שנתיים.

חברות המימון, המעניקות הלוואות בלון, מאפשרות שני סוגים של הלוואת בלון: הלוואת בלון חלקית שבמסגרתה אתם משלמים רק את הריבית באופן שוטף, מידי חודש ואת הקרן מחזירים בסוף תקופת ההלוואה. הלוואת בלון מלאה, מאפשרת למקבלי ההלוואה להחזיר את הקרן ואת הריבית יחד בסוף תקופת ההלוואה.

את הלוואת הבלון כדאי לקחת, רק כאשר אתם יודעים שיש בידיכם את הסכום הנדרש להחזר ההלוואה בסוף התקופה. כלומר, אם בתוך זמן ההלוואה, אתם צפויים לקבל סכום כסף, או לחילופין למכור נכס, סביר להניח שיהיה בידיכם להחזיר את סכום ההלוואה בתום תקופת ההלוואה.

מתי הכי כדאי לקחת הלוואת בלון?

הלוואת בלון כדאית כאשר אתם מעוניינים לרכוש נכס שמחירו האטרקטיבי מחייב רכישה מיידית. לעיתים, אם לא הצלחתם למכור נכס בתוך תקופת ההלוואה, ניתן לפדות את קרן ההשתלמות שלכם, על מנת להחזיר את סכום ההלוואה בתום התקופה.

במקרים רבים, אדם שמבקש הלוואת בלון, מחזיק ברשותו צ'ק בנקאי שמועד פירעונו חל בעוד חודשים ארוכים. עבור חברת המימון שמעניקה את הלוואת הבלון, זו ערובה בטוחה לכך שהכסף יחזור במועד הפירעון.

הוא הדין בקבלת ירושה עתידית. אם אתם צפויים לקבל סכום כסף בירושה, אך עד שיסתיימו ההליכים הבירוקרטיים יחלפו חודשים ארוכים, מומלץ לקחת הלוואת בלון ולהמתין לקבלת כספי הירושה בכדי לפרוע את הלוואת הבלון.

רבים טועים לחשוב שהלוואת בלון והלוואת גרייס, הן זהות. אמנם בשתיהן, מועד ההחזר אינו מיידי, אך הבדל מהותי ביניהם: בהלוואת גרייס, דוחים את תחילת ההחזר, לרוב לאחר חצי שנה או שנה, אך מרגע ההחזר, מדובר בהלוואה רגילה המוחזרת בתשלומים חודשיים של הקרן והריבית יחד. לעומת זאת, בהלוואת בלון, הקרן מוחזרת רק בתום תקופת ההלוואה בתשלום אחד. במקרים של הלוואת בלון מלאה, גם הריבית מוחזרת בתום התקופה.

לבירורים נוספים, נא השאירו פרטים>>>

הלוואת בלון רכישת נכסים הלוואה חוץ בנקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד