י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ויהי אחרי התקציב

הקואליציה ללא רוב; באופוזיציה מסרבים לקזז

משוכת התקציב אמנם כבר מאחורינו, אך בסופו של יום הקואליציה מורכבת ממספר די מצומצם ומדויק של חברים, כך שכל משיכה קטנה לכאן או לכאן מטלטלת את המשכן ומעוררת מיני דרמה | והיום על הפרק: היעדרותם של 3 מחברי הקואליציה והתעקשות האופוזיציה שלא להתקזז

הקואליציה ללא רוב; באופוזיציה מסרבים לקזז
בנט במשכן הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

אחרי העברת התקציב, ממשיכה הקואליציה הצרה בדיונים השבועיים ונתקלת במצב סבוך בו היא מתנהלת היום (שני) ללא רוב בכנסת זאת בשל היעדרות כמה מחברי הכנסת מהקואליציה.

שלושה חברי כנסת מסיעות הקואליציה נאלצים להיעדר היום מדיוני הכנסת, חבר הכנסת מנסור עבאס שנעדר מסיבות אישיות, חבר הכנסת מאזן גנאים שנמצא בשבעה לגיסו וחברת הכנסת שרון רופא אופיר מישראל ביתנו שחשה ברע.

המצב הנתון הוא שלקואליציה חסרים שלושה חברי כנסת מה שמשאיר את הרוב בידי האופוזיציה עד שישובו חברי הכנסת לשגרה וישתתפו בהצבעות בכנסת.

האתגר המרכזי הוא דיון 40 חתימות, כאשר הקואליציה יכולה למשוך הצעות חוק שעל הפרק מחשש שלא יאושר. בשעות הצהרים יתקיים דיון 40 חתימות בו נדרש ראש הממשלה להשתתף ובסיומו הצבעה.

אם ההצבעה עוברת אין לכך שום משמעות מלבד משמעות תקשורתית לפיה הקואליציה מובכת בכך שאין לה רוב, אך גם אם יהפכו את ההצבעה לאי אמון בהיעדר 61 לצד השני אין בכך שום משמעות. כך או כך באופוזיציה מתעקשים שלא להתקזז לפי דרישת הקואליציה.

קואליציה אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד