י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"קושמרו הסתייג"

הנציב נגד הפרשן אמנון אברמוביץ': טעה באמירה נגד מפגיני הימין

בעקבות דבריו של הפרשן אברמוביץ' שכינה בסוף השבוע את הפגנת הימין בתל אביב "נחותה", ארגון בצלמו פנה לרשות השנייה וזו פנתה לערוץ 12, שהשיבו כי התוכנית דווקא הציגה מגוון דעות | נציב הרשות השנייה מדגיש כי על הפרשן היה למצוא מילה חלופית ל"נחותה" | פרסום ראשון

הנציב נגד הפרשן אמנון אברמוביץ': טעה באמירה נגד מפגיני הימין
אמנון אברמוביץ צילום: צילומסך ערוץ 12

פרסום ראשון: דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה אומר היום (שני) כי היה על הפרשן אמנון אברמוביץ' לבחור במינוח אחר מהמילה "נחותה" בה בחר לכנות את הפגנת הימין שנערכה בשבוע שעבר בתל אביב. ארגון בצלמו שיגר תלונה לרשות השנייה וזו ביקשה את תגובת חדשות 12.

"אמירתו של פרשננו, אמנון אברמוביץ', מותרת במסגרת חופש הביטוי המוקנה לו", משיבים מהפקת התוכנית לרשות השנייה. הם מציינים כי הפרשן "בדבריו אף הבהיר שכוונתו הייתה למשלב הלשוני ולאופי הדברים שנישאו בהפגנה המדוברת – אליהם התייחס במינוח "נחותה".

אמנון אברמוביץ' תקף את הפגנת הימין: "גזען מכוער"

"יתרה מכך", מגיבים בערוץ 12, "דני קושמרו, מגיש "אולפן שישי" הסתייג בדבריו מאמירתו של אברמוביץ' בגמר דבריו של פרשננו". הם מוסיפים כי "בועז ביסמוט (עורך ישראל היום) העיר בלשון סגי נהור כי "הפגנות בלפור היו מופת".

לסיום הם כותבים: "אולפן שישי" תמשיך להביא מנעד של דעות ועמדות ולהיות זירת השיח המרכזית מדי שבוע".

דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה מתייחס לדבריו של אברמוביץ', ואומר כי היה עליו למצוא מילה חילופית ל"נחותה": "אמנם דבריו של אמנון אברמוביץ' נאמרו במסגרת חופש הביטוי והיצירה". הם מציינים כי "דבריו אף אוזנו עם ביקורתו של המנחה דני קושמרו שהסתייג מהשימוש במילה זו".

"עם זאת", נכתב, "יתכן והיה מקום שאמנון אברמוביץ' ישתמש במילה אחרת במקום המילה "נחותה" בכדי להביע את עמדתו".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה: שוב אמנון אברמוביץ' מתבטא בצורה פוגענית כלפי אנשי הימין. אנחנו מברכים על החלטת הנציב וקוראים לאברמוביץ' שהינו גיבור ישראל, לכבד את כלל אזרחי ישראל גם אלה שלא חושבים כמוהו ולדבר בצורה מכבדת לכולם. נמשיך לפעול לתקשורת מכבדת".

אמנון אברמוביץ' הרשות השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד