י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יכולים לראות לתוך בתים

דיווח: ישראל משתמשת בתוכנה לזיהוי פנים על אזרחי הרש"פ

כתבה ביקורתית בוושינגטון פוסט חושפת כי צה"ל מנטר בצורה אדוקה את חיי הפלסטינים בגדה המערבית ומשתמשת בתוכנות לזיהוי פנים | חייל לשעבר חשף: "עיר חברון חכמה", מספקת ניטור בזמן אמת של אוכלוסיית העיר ולעיתים. יכולים לראות לתוך בתים פרטיים" | צה"ל: "לא נוכל להתייחס ליכולות המבצעיות של צה"ל בהקשר זה"

דיווח: ישראל משתמשת בתוכנה לזיהוי פנים על אזרחי הרש"פ
חיילים באגף התקשוב וההגנה בסייבר. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

כדי לפקח על פלסטינים בגדה המערבית צה"ל הקים רשת שילוב זיהוי פנים עם רשת של מצלמות וסמארטפונים, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

היוזמה הושקה במהלך השנתיים האחרונות, כוללת בחלקה טכנולוגיה בשם 'זאב כחול', הלוכדת תמונות של פניהם של פלסטינים ומתאימה אותן למאגר תמונות נרחב עד שחייל לשעבר תיאר זאת כסוד ה"פייסבוק של הצבא לפלסטינים". אפליקציית הטלפון מהבהבת בצבעים שונים כדי להתריע בפני חיילים אם אדם אמור להיעצר או להיות חופשי.

כדי לבנות את בסיס הנתונים בו השתמש צה"ל לתוכנית 'זאב כחול', חיילים התחרו בשנה שעברה בצילום פלסטינים, כולל ילדים וקשישים. הוושינגטון פוסט מדווח כי היחידה שהביאה את כמות התמונות זכתה בפרס. המספר הכולל של האנשים שצולמו לא ברור, אך לפי הדיווח המפרים מגיעים לאלפים.

עוד דווח, כי צה"ל התקין מצלמות סריקת פנים בעיר חברון כדי לסייע לחיילים במחסומים לזהות פלסטינים עוד לפני שהציגו את תעודות הזהות שלהם. רשת רחבה יותר של מצלמות טלוויזיה במעגל סגור, המכונה "עיר חברון חכמה", מספקת ניטור בזמן אמת של אוכלוסיית העיר ולעיתים, אמר חייל לשעבר, יכולים לראות לתוך בתים פרטיים.

את המידע פרסם ה'וושינגטון פוסט' אחרי שחיילי צה"ל לשעבר שהתראיינו לכתבה, שוחחו עם ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה", לדבריהם, נאמר להם מהצבא בתגובה לטענות כי המעקב נעשה "כדי להגן על ישראל מפני טרוריסטים".

בתשובה לשאלות על תוכנית המעקב, נמסר ל'וושינגטון פוסט' מצה"ל, כי "פעולות ביטחוניות שגרתיות הן חלק מהמאבק בטרור והמאמצים לשפר את איכות החיים של האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון". עוד נמסר, כי "מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס ליכולות המבצעיות של צה"ל בהקשר זה".

זיהוי פנים פלסטינים מעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד