כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גזירת המעונות

ליברמן נגד הפרקליטות: "מספר הלומדים לרבנות יזנק פי ארבעה"

שר האוצר ליברמן יוצא פומבית נגד הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וטוען כי הצעתם לבג"צ בתגובה לעתירה, להחריג את הלומדים לרבנות ודיינות מגזירת המעונות, היא "החלטה שגוייה" | שר האוצר טוען כי בעקבות התיקון, מספרם של הלומדים לרבנות - יזנק

ליברמן נגד הפרקליטות: "מספר הלומדים לרבנות יזנק פי ארבעה"
מנדלבליט וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן יוצא פומבית נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונגד פרקליטת המדינה, והוא מכנה את תשובתם לבג"צ כי המדינה תתקן את גזרת המעונות ותחריג את הלומדים לרבנות ודיינות, "החלטה שגויה". ליברמן מסביר כי בעקבות השינוי, מספר החרדים שילמדו לרבנות  - יזנק.

מדובר בתשובת המדינה לעתירה שהוגשה נגד 'גזירת המעונות' כשבפרקליטות, בעצת היועץ המשפטי לממשלה, השיבו כי יש לתקן את החלטת שר האוצר ושרת הכלכלה ולסבסד משפחות בהן האב לומד לדיינות. בתשובתם נכתב כי לומדי רבנות ודיינות בישיבות ימשיכו להנות מסבסוד לילדים, שכן מדובר בהכשרה מקצועית לכל דבר ועניין.

במהלך ישיבת הסיעה השבועית של ישראל ביתנו אמר השר ליברמן כי "ההחלטה המשפטית לביטול לומדי הדיינות והרבנות שגויה". לדברי ליברמן, "המסר הזה לא נכון. עמדתי ברורה". החשש הוא שעשרות אברכים ירשמו ללימודי דיינות ורבנות לצורך סבסוד, "אני בטוח שתוך כמה חודשים 40% יהיו לומדי רבנות, והמספר יעלה פי ארבעה", אמר ליברמן.

כזכור, אמש לאחר דחיות רבות, השיבה המדינה לעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, בדבר גזירת המעונות שטענו לרקע של הפליה והעלו טענות משפטיות נוספות.

במסגרת תשובת המדינה, הודיעו הפרקליטות בין היתר על שינוי שיקל מעט על הגזירה, כך שלומדי רבנות ודיינות יוכרו לצורך סבסוד במעונות.

בהחלטה נכתב כי לאחר דיונים רבים שהתקיימו, הוחלט כי: "שיקולים משפטיים הובילו למסקנה, כי יש מקום לכלול את לומדי הרבנות והדיינות במסגרת מבחני התמיכה נשוא העתירות, בכפוף לקביעת תנאים מסוימים להבטחת קיום התכלית התעסוקתית".

עוד הוסיפה המדינה וכתבה כי: "נוסחם הסופי של אותם תנאים טרם אושר וכי המדינה תגיש את הנוסח הסופי במועד הדיון". כאשר כאמור שאר הטענות נגד הסבסוד הכולל לכלל האברכים נדחו על ידי הפרקליטות בתשובת המדינה.

גזירת המעונות איווט ליברמן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד