כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הציג אילן יוחסין מזויף

פרטים חדשים על סערת נישואי החתן הלבנוני עם הכלה החרדית

סערת החתן הלבנוני שנישא לבחורה חרדית בברוקלין. החתן פגש את הכלה שמגיעה ממשפחה של יוצאי סוריה, באופן אקראי. החתן בתחילה לא ידע שהיא יהודייה, היא לא ידעה שהוא לבנוני, כשהוא הבין שהקשר נרקם, הוא החל להתערבב בקהילה היהודית בטקסס • ומה אומרים בחב"ד

פרטים חדשים על סערת נישואי החתן הלבנוני עם הכלה החרדית
החתן הלבנוני, לפני ואחרי צילום: באדיבות המצלם

סערה גדולה מתחוללת בארה"ב, לאחר שחתונה חרדית בה השתתפו בני הקהילה החרדית בברוקלין, התגלה כי החתן הוא לבנוני שהתחזה לחרדי והתגורר בטקסס, שם הצליח להיטמע בין הקהילות החרדיות.

על פי הדיווחים מגורמים בקהילה האורתודוקסית בטקסס, החתן פגש את הכלה באופן אקראי וכי הכלה מגיעה ממשפחה של יוצאי סוריה. החתן בתחילה לא ידע שהיא יהודייה, היא לא ידעה שהוא לבנוני, כשהוא ראה כי הקשר נרקם, הוא החל להתערבב בקהילה היהודית בטקסס, כשהכלה בטוחה שהוא יהודי, וכך הם התחתנו.

הסערה והגרסאות: החתן המתחזה - יהודי או מוסלמי?

ל'בחדרי חרדים' נודע כי משפחת הכלה גילתה את התרמית במקרה, ולאחר הפרסום על כך ברשתות החברתיות היהודיות בארה"ב כי החתן הוא לבנוני, הכלה הוכנסה לדירת מסתור, ורשויות החוק בודקות את המקרה.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, ה-FBI מעורב בחקירת מקרה הונאת החתונה שהתקיימה רק לפני כמה שבועות. הכלה שמתגוררת כעת כאמור בבית סודי ובטוח החלה לחשוד בדברים שונים לאחר שהתגוררה עמו במשך מספר שבועות, ולילה אחד גילתה דרכון לבנוני עם תמונתו ושם נוסף.

עוד דווח, כי היא יצרה מיד קשר עם בני משפחתה וחברים, שהודיעו לרשויות. האישה ידעה שהחתן שהתחזה לשם 'אליהו' הוא יהודי מלבנון, אך מעולם לא פקפקה בכך שהוא היה יהודי מכיוון שהוא היה נראה "חרדי" לכל דבר ועניין ואף דיבר עברית שוטפת. היה לו גם סיפור משכנע על נסיבות הנתק ממשפחתו. בנוסף, הוא היה מזוהה עם קהילה חרדית בטקסס במשך כשש-שבע שנים, כך לדבריו.

ככל הנראה, "אליהו" למד עברית ויהדות בטקסס ולאחר מכן התחתן איתה. על פי החשד, האיש יצר "עץ משפחה" גדוש באי דיוקים בולטים שאפילו היו בו שמות אשכנזים (כגון מאיר לנסקי - זהה לשם המאפיונר הידוע לשמצה בשנות ה-20). הוא גם טען שעבד עבור NSA, ואף הציג לה "מכתב" מעמיתיו לעבודה ב-NSA (סוכנות לביטחון לאומי) שבירכו אותם לרגל חתונתם. משפחתו לא השתתפה בחתונה, והוא סיפק סיבות / תירוצים שונים מדוע כולם לא יכלו להשתתף בה.

אילן היוחסין המזויף שהציג לכלה.

בנוסף למעורבות ה-FBI בתקרית, משרד הפנים האמריקאי עודכן בפרטי המקרה וכן הקונסוליה הישראלית בניו יורק. על פי הדיווח הם בודקים אם האיש שוהה בארצות הברית באופן חוקי או לא.

לאחר הפרסום ברשתות החברתיות בארה"ב וגם בארץ כי שליחי חב"ד לקחו חלק בחתונה שלו ודאגו לכל סידורי החתונה, גורם בכיר בחב"ד ארצות הברית, מוסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "תנועת חב"ד לא עסקה בגיור של הלבנוני השיעי המתחזה, לא חיתנה אותו ולא התעסקה בשום שלב בזהותו".

לדבריו: "זהו מקרה מוזר ומצער של צעיר מבולבל שיצר קשר וירטואלי עם בחורה מהקהילה הסורית, ונחרדה לגלות רק לאחר החתונה כי הוא אינו יהודי. אחד מרבני חב"ד בטקסס התבקש בידי הרב המקדש, לצעוד עם החתן לחופה, היות 'ואין לו משפחה קרובה באמריקה', ונענה בחיוב".

 

מתחזה ברוקלין החתן הלבנוני המתחזה לחרדי אליהו חליווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד