כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נאום ההשתלחות

נתניהו עלב בבנט: גנב בחירות, חלש ושותק

בדיון 40 חתימות שיזמה סיעת 'הציונות הדתית', בחר ראש הממשלה בנט לעלות ולהגיב במשפט אחד שארך 15 שניות בלבד. לעומתו ראש האופוזיציה נתניהו ניצל את הבמה שניתנה לו והצליף בו מילולית ללא רחם על כל צעד ושעל שממשלתו עושה או לא • צפו בנאום המלא

נתניהו עלב בבנט: גנב בחירות, חלש ושותק
נתניהו נואם במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

נאום ההשתלחות: דיוני 40 החתימות הקודמים היו סוערים בשל נאומי ראש הממשלה נפתלי בנט, שהפעם שינה גישה והשיב בנאום בן 15 שניות בלבד. לעומתו יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לא פספס את ההזדמנות להשתלח בראש הממשלה בנט.

נושא הדיון שגובש על ידי סיעת 'הציונות הדתית' עסק בעניין 'הקמת מדינת טרור בלב הארץ'. ראש הממשלה בנט עלה להשיב ואמר רק את המשפט הבא: "התבקשתי להשיב על משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ. להלן תשובתי: אין כל משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ" וירד מהדוכן.

אחריו עלה ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בהווה בנימין נתניהו, לנאום שארך כ-20 דקות שבמהלכו כינה את בנט 'חלש', 'שקרן', 'גנב' ועוד שלל ביטויים. נתניהו פתח דבריו ואמר: "ממשלת בנט, רע"מ, מרצ, חייבת לעבור מן העולם משלוש סיבות. ראשית התקציב האנטי-חברתי שלה, שנית החלטתה להכיל את הגרעין האיראני, שלישית הסכמתה להשליט את התנועה האסלאמית על ערביי ישראל ועל הנגב".

עוד תקף ראש הממשלה לשעבר: "בנט מתרברב בנתון הצמיחה הכלכלי של ישראל. הוא מגדולי גנבי הקרדיט בעת החדשה, גנב ספר, גנב את תכנית סינגפור, גנב בחירות. כל״ מי שמבין בכלכלה יודע שצמיחה כלכלית היא לא דבר שנוצר יש מאין בארבעה חודשים אלא תוצאה של מדיניות סדורה שהובלנו ארבע שנים, ביחוד בזמן הקורונה". 

על התקציב אמר נתניהו: "אתם אומרים שהבאתם ״תקציב חברתי״. לא חברתי ולא נעליים. זהו תקציב שמעלה מיסים ומחירים, שפוגע בפריפריה ומתעלל בשכבות החלשות. אני מציע לך בנט - אולי תרד כבר מהספינים. אולי תעשה פעם אחת משהו אמיתי. הרי אתה כבר יודע שלא תהיה פה הרבה זמן. אז תנצל את הזמן כדי לעשות משהו אמיתי".

גם בנושא הגרעין האיראני השתלח נתניהו בבנט: "איראן מזהה את החולשה שלכם והיא מסתערת ומנסה לנצל כל הזדמנות ולצערי בעוד פחות מחודש איראן תחזור לדיונים עם המעצמות על חזרה להסכם הגרעין עם איראן שהוא סכנה קיומית לביטחון ישראל. וכל זה באין מפרע כי מה עושה הממשלה הזו? לפיד עומד בהתחייבותו למדיניות האין הפתעות ובנט שותק או פה ושם מצייץ".

"כשאני הייתי ראש ממשלה פעלנו אחרת", הזכיר ראש האופוזיציה וקרא לראש הממשלה היושב מולו, "תילחם נגד זה, תגייס את דעת הקהל נגד ההסכם המסוכן הזה, אתה לא עושה כלום, אתה מרכין ראש כמי שעומד בראש מדינת חסות", ציין נתניהו והוסיף לתקוף בהשתלחות, "בנט חלש ושותק. מנהיגי העולם לא סופרים אותו מכיוון שגם הם יודעים שהוא ראש ממשלה בובה שלא עובר את אחוז החסימה. הוא בסך הכל אבן שדורכים עליה בדרך ללפיד כראש ממשלה. זה החלום של השמאל".

כן האשים נתניהו בנאומו: "אתם משליטים את התנועה האיסלאמית על ערביי ישראל. עשרות המיליארדים שנתתם לתנועה האיסלאמית יחזרו אלינו כמו בומרנג. הכסף הזה זורם בלי שום בקרה ובלי שום אחריות. אנחנו יודעים לאן זה יגיע. אזרחי ישראל ישלמו במשך שנים את מחיר הכניעה המבישה הזאת לרע"מ", סיים.

 

נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד